2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fél év alatt mintegy 150 milliárd forintot költöttek az emberek kereskedelmi márkás árukra Magyarországon - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összegzésében.

A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az idén közel 130 milliárd forintot ért el az első félévben. A háztartási vegyiáruk esetében és testápoló szereknél pedig összesen mintegy 21 milliárd jutott a fogyasztók kiadásaiból a láncok saját márkáira.

A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekszik, bár az eddigiekhez képest lassuló dinamikával. A szóban forgó árucsoport pozícióját erősíti, hogy a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az uniós tagországokban.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória bolti forgalmából értékben átlagosan 20 százalékot vittek el a láncok saját márkái az első félévben, szemben a tavalyi 19 százalékkal.

A háztartási vegyiárunál ugyanakkor értékben átlagosan 14 százalék jutott saját márkákra, míg múlt évben 13 százalék. Mennyiséget tekintve a kereskedelmi márkák pozíciója alig változott. Az élelmiszer bolti eladásából idén ugyanúgy 26 százalék jutott rájuk, mint múlt évben. Háztartási vegyiárunál és testápoló szereknél 46 százalék az idei és tavalyi első félévben is a saját márkák piaci részesedése.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!