Miután a döntőbizottság a szerződéskötést nem tiltotta meg, így a jogtalan kizárás ellenére az NA Zrt. által a nyertesnek nyilvánított PVT-M7 konzorciummal kötött szerződést a határozat nem érinti.
A döntőbizottság korábban arról tájékoztatott, hogy október 4-én tárgyalta meg a tenderen vesztes Strabag-Hídépítő alkotta Adria konzorcium, a Betonút-Vegyépszer alkotta Zala-Somogy konzorcium, valamint további két ajánlattevő beadványát, amelyben megtámadták a kiíró NA Zrt. szeptember 7-i döntését. E szerint a beruházó a sztrádaszakasz megépítésére a Porr-Viadom-Terrag-Asdag alkotta PVT-M7 Konzorciumot választotta ki, míg a többi öt pályázatot érvénytelennek nyilvánította.
A közbeszerzési törvény szerint október 15-én járt volna le a határideje annak, hogy a KDb döntsön a két vesztes konzorcium beadványáról, ám a határidőt - élve a jogszabály adta lehetőséggel - 10 nappal meghosszabbították.
Az NA Zrt. szeptember 15-én aláírta az M7-es érintett szakaszának megépítéséről szóló kivitelezési szerződést a nyertes PVT-M7 konzorciummal, annak ellenére, hogy a tender eredményét az öt vesztes konzorcium közül négy megtámadta a KDb-nél, ám a bizottság mégsem tiltotta meg ideiglenes intézkedéssel az NA Zrt.-nek a szeptember 14-i határidőig, hogy szerződést kössön a nyertes konzorciummal.
Az NA Zrt. szerint a kizáró okok között formai nem volt, csak tartalmi. A kizárt pályázatok nem feleltek meg a kiírás feltételeinek, és így az NA Zrt. nem mérlegelhetett. A KDb másképpen ítélte meg a történteket, igaz, hogy a négy érintett - kizárt - konzorcium által indított eljárásban egyedül a Zala-Somogy Konzorcium beadványában szereplő kifogások egy részét ismerte el.
A végső megállapítás úgy szól, hogy az ajánlatkérő érvényes ajánlatot nyilvánított érvénytelenné, ami súlyos jogsértésnek minősül. A Döntőbizottság a 15 millió forintos bírság mértékének megállapításánál figyelemmel volt arra a tényre, hogy a beszerzés értéke kiemelkedően magas összegű volt, továbbá arra is, hogy a jogsértés már nem reparálható.