2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hivatalosan lefektették szerdán a csehországi Hyundai autógyár alapkövét az észak-morvaországi Nosovicében. A beruházás értéke meghaladja az 1,1 milliárd eurót, s az összeszerelő üzem 21-23 hónap alatt épül fel.

"Ez két-három hónappal rövidebb idő, mint amennyi alatt a közeli szlovákiai Zsolnán (Zilina) elkészült a Kia-autógyár" - közölte újságírókkal Nosovicében Csong Mong Ku, a Hyundai főnöke. Az eddigi legnagyobb külföldi beruházást Csehországban tavaly tavasszal hagyták jóvá az illetékesek, s az építkezés előkészítése gyakorlatilag már az ősszel megkezdődött.

A Skoda Mladá Boleslav, valamint a két éve beindult TPCA Kolín mellett a Hyundai Motor Manufacturing Czech Nosovice a harmadik csehországi autógyár.

Míg azonban a Skoda nagy hagyományokkal rendelkező hazai személygépkocsikat gyárt, addig a másik két esetben alapvetően összeszerelő üzemekről van szó. A TPCA gyárat a Toyota-Peugeuot-Citroen cégek hozták létre közösen. A Skoda a tavalyi évben mintegy 555 ezer, a TPCA pedig 300 ezer személygépkocsit gyártott. A Hyundai a tervek szerint 2009-től kezdve szintén háromszázezer gépkocsit fog gyártani évente. Csong Mong Ku hangsúlyozta, hogy a gépkocsikat az európai piacra gyártják, s többségüket Nyugat-Európában értékesítenék.

A Hyundai Nosovice és a Kia Zilina a jövőben szorosan együttműködnek majd, s számos alkatrészt közösen fognak legyártatni, illetve megvenni. A cseh médiában közölt értesülések szerint a Hyundai-autók motorjait valószínűleg a szlovákok fogják készíteni. A tervek szerint a két autógyárat a közeljövőben autósztráda fogja összekötni.

Nosovicében három modellt fognak gyártani, melyek közül az "i30"-nak keresztelt

kisautó újdonság lesz a piacon. A Hyundai-gyár termelésének beindulása után Csehország évente több mint 1,1 millió személygépkocsit fog gyártani évente, ami a közép-európai régió autós nagyhatalmává teszi.

A csehországi Hyundai autógyár mintegy 3500 személynek ad munkát, míg a beszállítók további néhány ezernek. Valószínű, hogy a Hyundai alkalmazottainak egy részét külföldiek - elsősorban szlovákok és lengyelek - fogják alkotni. Jaromír Radkovsky, a Hyundai személyzeti igazgatója szerint a gyár alkalmazottainak átlagbére meg fogja haladni az országos átlagbéreket, de alacsonyabb lesz a Skoda-autógyár alkalmazottainak fizetésénél.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!