A Skoda Mladá Boleslav, valamint a két éve beindult TPCA Kolín mellett a Hyundai Motor Manufacturing Czech Nosovice a harmadik csehországi autógyár.
Míg azonban a Skoda nagy hagyományokkal rendelkező hazai személygépkocsikat gyárt, addig a másik két esetben alapvetően összeszerelő üzemekről van szó. A TPCA gyárat a Toyota-Peugeuot-Citroen cégek hozták létre közösen. A Skoda a tavalyi évben mintegy 555 ezer, a TPCA pedig 300 ezer személygépkocsit gyártott. A Hyundai a tervek szerint 2009-től kezdve szintén háromszázezer gépkocsit fog gyártani évente. Csong Mong Ku hangsúlyozta, hogy a gépkocsikat az európai piacra gyártják, s többségüket Nyugat-Európában értékesítenék.
A Hyundai Nosovice és a Kia Zilina a jövőben szorosan együttműködnek majd, s számos alkatrészt közösen fognak legyártatni, illetve megvenni. A cseh médiában közölt értesülések szerint a Hyundai-autók motorjait valószínűleg a szlovákok fogják készíteni. A tervek szerint a két autógyárat a közeljövőben autósztráda fogja összekötni.
Nosovicében három modellt fognak gyártani, melyek közül az "i30"-nak keresztelt
kisautó újdonság lesz a piacon. A Hyundai-gyár termelésének beindulása után Csehország évente több mint 1,1 millió személygépkocsit fog gyártani évente, ami a közép-európai régió autós nagyhatalmává teszi.
A csehországi Hyundai autógyár mintegy 3500 személynek ad munkát, míg a beszállítók további néhány ezernek. Valószínű, hogy a Hyundai alkalmazottainak egy részét külföldiek - elsősorban szlovákok és lengyelek - fogják alkotni. Jaromír Radkovsky, a Hyundai személyzeti igazgatója szerint a gyár alkalmazottainak átlagbére meg fogja haladni az országos átlagbéreket, de alacsonyabb lesz a Skoda-autógyár alkalmazottainak fizetésénél.