2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Hivatalosan lefektették szerdán a csehországi Hyundai autógyár alapkövét az észak-morvaországi Nosovicében. A beruházás értéke meghaladja az 1,1 milliárd eurót, s az összeszerelő üzem 21-23 hónap alatt épül fel.

"Ez két-három hónappal rövidebb idő, mint amennyi alatt a közeli szlovákiai Zsolnán (Zilina) elkészült a Kia-autógyár" - közölte újságírókkal Nosovicében Csong Mong Ku, a Hyundai főnöke. Az eddigi legnagyobb külföldi beruházást Csehországban tavaly tavasszal hagyták jóvá az illetékesek, s az építkezés előkészítése gyakorlatilag már az ősszel megkezdődött.

A Skoda Mladá Boleslav, valamint a két éve beindult TPCA Kolín mellett a Hyundai Motor Manufacturing Czech Nosovice a harmadik csehországi autógyár.

Míg azonban a Skoda nagy hagyományokkal rendelkező hazai személygépkocsikat gyárt, addig a másik két esetben alapvetően összeszerelő üzemekről van szó. A TPCA gyárat a Toyota-Peugeuot-Citroen cégek hozták létre közösen. A Skoda a tavalyi évben mintegy 555 ezer, a TPCA pedig 300 ezer személygépkocsit gyártott. A Hyundai a tervek szerint 2009-től kezdve szintén háromszázezer gépkocsit fog gyártani évente. Csong Mong Ku hangsúlyozta, hogy a gépkocsikat az európai piacra gyártják, s többségüket Nyugat-Európában értékesítenék.

A Hyundai Nosovice és a Kia Zilina a jövőben szorosan együttműködnek majd, s számos alkatrészt közösen fognak legyártatni, illetve megvenni. A cseh médiában közölt értesülések szerint a Hyundai-autók motorjait valószínűleg a szlovákok fogják készíteni. A tervek szerint a két autógyárat a közeljövőben autósztráda fogja összekötni.

Nosovicében három modellt fognak gyártani, melyek közül az "i30"-nak keresztelt

kisautó újdonság lesz a piacon. A Hyundai-gyár termelésének beindulása után Csehország évente több mint 1,1 millió személygépkocsit fog gyártani évente, ami a közép-európai régió autós nagyhatalmává teszi.

A csehországi Hyundai autógyár mintegy 3500 személynek ad munkát, míg a beszállítók további néhány ezernek. Valószínű, hogy a Hyundai alkalmazottainak egy részét külföldiek - elsősorban szlovákok és lengyelek - fogják alkotni. Jaromír Radkovsky, a Hyundai személyzeti igazgatója szerint a gyár alkalmazottainak átlagbére meg fogja haladni az országos átlagbéreket, de alacsonyabb lesz a Skoda-autógyár alkalmazottainak fizetésénél.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!