2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek. E kategóriába tartozik az LCD-televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD-tévéknek a hagyományos készülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD-televíziók átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható.

A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni - derül ki a GfK Hungária lapunkhoz eljutatott közleményéből.
Az eladások
A plazma illetve LCD-televíziók döntő többségét szakkereskedésekben értékesítik. A plazmakészülékek közül legtöbbet a 42 colos kategóriából értékesítettek az elmúlt évben, míg az LCD-készülékek közül legtöbbet a 20-21 colos kategóriából értékesítettek. A mindkét típus piacát az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik az úgynevezett no-name márkákkal szemben. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.