2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A modern technológiát képviselő televíziók – így az LCD- és plazmatévék – már évek óta jelen vannak a piacon, viszont az irántuk jelentkező vásárlói igény először 2005-ben kezdett igazán növekedni. Az értékesítés elsődleges helyszíne a szakkereskedelmi csatorna, ahol – bár az átlagárak magasabbak – szélesebb a készülékek kínálati palettája, továbbá a potenciális vásárlók szaktanácsadást is kaphatnak.

2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek. E kategóriába tartozik az LCD-televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD-tévéknek a hagyományos készülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD-televíziók átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható.

A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni - derül ki a GfK Hungária lapunkhoz eljutatott közleményéből.

Az eladások

A plazma illetve LCD-televíziók döntő többségét szakkereskedésekben értékesítik. A plazmakészülékek közül legtöbbet a 42 colos kategóriából értékesítettek az elmúlt évben, míg az LCD-készülékek közül legtöbbet a 20-21 colos kategóriából értékesítettek. A mindkét típus piacát az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik az úgynevezett no-name márkákkal szemben. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!