1p

Két év múlva kezdi forgalmazni Smart kisautóját az Egyesült Államokban a DaimlerChrysler - állítják a céghez közeli források. A cég elsősorban a rekordmagasságban lévő olajár miatt remél üzemanyag-hatékony modelljétől sikert.

A kis fogyasztás előny Amerikában

A DaimlerChrysler nem kommentálta az értesülést, de korábban már bejelentette, hogy június végén dönt a Smart bevezetéséről a világ legnagyobb autópiacán. A világ ötödik legnagyobb autógyártója nagyjából 20 ezer Smartot adna el évente az USA-ban, főleg a nyugati és keleti partvidékek trendi vásárlóinak. Ez a mennyiség a rivális BMW Mini eladásainak mintegy fele lenne - közli a Reuters.

A gyártó eredetileg a Smart off-road változatát akarta piacra dobni Amerikában, de a részleg növekvő veszteségei által okozott átszervezések miatt ez a terv kútba esett. A szárny egyébként a brand 1998-as bemutatkozása óta veszteséges, bár 2007-re már profitot jeleznek előre a szakértők.

A típust jelenleg 36 országban forgalmazzák, a márka legnagyobb piaca Olaszország, ahol évente mintegy negyvenezer darab kel el belőle.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!