A tanulmány szerint 2005-ben 25 százalékkal 176,4 milliárd dollárra nőtt a webes forgalom, az online kiskereskedelmi eladások pedig 28 százalékkal 113,6 milliárdra, ami a világ teljes kiskereskedelmi forgalmának 4,7 százalékát tette ki - írja az eMarketer.
Az utazás után a legnagyobb kategóriának a számítógépes hardverek és szoftverek számítanak idén, utánuk az autók és autóalkatrészek, majd a különböző kiegészítők és végül a lábbelik következnek. 2006-ban a háziállatokkal, a kozmetikumokkal és a parfümökkel kapcsolatos kiadások nőnek leggyorsabban - az előrejelzés szerint 30 százalékkal.
Az online vásárlások növekedése mellett az is megfigyelhető, hogy a vállalatok nemcsak eladnak az interneten, hanem website-jaikat az "offline" eladások növelésére is használják. A megkérdezett kereskedők úgy nyilatkoztak, hogy a hagyományos forgalom 22 százaléka az internetes látogatásoknak köszönhető. A tanulmányból az is kiderül, hogy a cégek akár egy teljesen új vevőkört is elérhetnek weblapjaikkal, az internetes vásárlók több mint egyharmada (38 százalék) ugyanis új vásárló volt.