Ami a tészták bolti forgalmát illeti, az egyik évről a másikra csak kis mértékben változott. Értékét tekintve lényegében stagnál, mennyiségben pedig 3 százalékkal nőtt 2005 április és 2006 március között, az előző hasonló időszakhoz képest - áll az ACNielsen most közzétett elemzésében.
Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négy tojásos, bár a tendencia csökkenő. Egyik évről a másikra 3 százalékponttal, 54 százalékra csökkent a részesedése. Egyaránt egyötöd-egyötöd körüli rész jut a nyolc tojásosra és a tojás nélkülire, a 2005. áprilistól 2006. márciusig terjedő időszakban. A kereslet lassanként növekszik a tojást nem tartalmazó termékek iránt.

A kedveltebb rövid tészták közül egy kilogramm nyolc tojásos fogyasztói átlagára 559 forint ez év február-márciusban, a négy tojásosé 356, míg a tojás nélkülié 241 forint. Az egy évvel korábbi periódusban az átlagárak sorrendben így alakultak: 542, 353 és 262 forint. Legnagyobb arányban a hosszú egyéb tészták fogyasztói ára nőtt, a tavaly február-márciusi kilónként 298-ról 320 forintra. Csökkenést csak a rövid és hosszú tojás nélküli tésztáknál regisztrált a piackutató cég.

A tészta-forgalom a különböző nagyságú boltok között egyenletesen oszlik meg, és egy év alatt alig változott. A 2005. április és 2006. március közti évben a hipermarketek részesedése 24 százalék, a 401-2 500 négyzetméter közötti üzletekre 27, a 400 négyzetméternél kisebbekre pedig 49 százalék jutott.
A tésztapiacon jelentős súlyt képviselnek a kereskedelmi márkás termékek; az összes értékesített mennyiségből hasonlóan 28 százalékot képviseltek február-márciusban, szemben a tavalyi hasonló időszak 25 százalékával.