A KSH legfrissebb adatai szerint 2006 januárja és júniusa között a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken több mint 25 ezer rendezvényt tartottak, amelyek 35,3 százaléka vállalati (8 858 rendezvény), 27,3 százaléka (6 859 darab) pedig szervezeti rendezvény volt. Az incentive (vállalati jutalomút) és a kulturális rendezvények, illetve a vásárok részesedése egyenként 4-5 százalék körül alakult.
A rendezvényeken összesen csaknem 240 ezer vendég vett részt, akik több mint 440 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számának 7,9 százalékát, a vendégéjszakák számának pedig 5,8 százalékát jelenti. A rendezvényekre érkező vendégek 28,3 százaléka belföldi, 71,7 százaléka pedig külföldi volt. A külföldi vendégéjszakák részaránya az incentive rendezvényeknél a legmagasabb (83,3 százalék), ezt követik a szervezeti rendezvények és a kiállítások 36,2 illetve 32,3 százalékkal. A belföldiek részaránya a kulturális rendezvények esetében kiemelkedően magas (78,6 százalék) volt.
A legtöbb vendégéjszakát a szervezeti és a céges rendezvények hozták a szálláshelyeknek. Egy rendezvényre átlagosan 17,6 éjszaka jut, fajlagosan a legtöbb vendégéjszakát a kulturális (40,1 éj), a szervezeti (31,7 éj) és az incentive (30,9 éj) rendezvények hozták az első hat hónapban.