2p

Több mint 25 ezer rendezvényt tartottak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken az idei év első hat hónapjában. A KSH adataiból az is kiderül, hogy ezen eseményeken csaknem 240 ezer vendég vett részt.

A KSH legfrissebb adatai szerint 2006 januárja és júniusa között a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken több mint 25 ezer rendezvényt tartottak, amelyek 35,3 százaléka vállalati (8 858 rendezvény), 27,3 százaléka (6 859 darab) pedig szervezeti rendezvény volt. Az incentive (vállalati jutalomút) és a kulturális rendezvények, illetve a vásárok részesedése egyenként 4-5 százalék körül alakult.

A rendezvényeken összesen csaknem 240 ezer vendég vett részt, akik több mint 440 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számának 7,9 százalékát, a vendégéjszakák számának pedig 5,8 százalékát jelenti. A rendezvényekre érkező vendégek 28,3 százaléka belföldi, 71,7 százaléka pedig külföldi volt. A külföldi vendégéjszakák részaránya az incentive rendezvényeknél a legmagasabb (83,3 százalék), ezt követik a szervezeti rendezvények és a kiállítások 36,2 illetve 32,3 százalékkal. A belföldiek részaránya a kulturális rendezvények esetében kiemelkedően magas (78,6 százalék) volt.

A legtöbb vendégéjszakát a szervezeti és a céges rendezvények hozták a szálláshelyeknek. Egy rendezvényre átlagosan 17,6 éjszaka jut, fajlagosan a legtöbb vendégéjszakát a kulturális (40,1 éj), a szervezeti (31,7 éj) és az incentive (30,9 éj) rendezvények hozták az első hat hónapban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!