Annak ellenére, hogy a pezsgő mellett a virsli is a szilveszterek kelléke, a húskészítmény nem szezonális termék, mintegy 25 milliárd forint értékben adtak el virslit a kiskereskedelemben 2007 novembere és 2008 októbere között, ami 3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte az ACNielsen Piackutató Kft.
A boltokban értékesített virsli mennyiségét tekintve megegyezett az egy évvel korábbival: 27 ezer tonna virsli fogyott 2007 novembere és 2008 októbere között. Jelentősen - hat százalékkal - nőtt az olcsóbb kimért virsli forgalma, miközben a drágább, önkiszolgáláshoz előrecsomagolt szegmens forgalma stagnált, azonban a tendencia ellenére még mindig jóval népszerűbb az előrecsomagolt virsli. Az eladott mennyiségből 72 százalék jutott önkiszolgálásra, és csak 28 a kimért árusításra.
Egy kilogramm kimért virsli átlagos fogyasztói ára az idén szeptember-októberben 848 forint volt, viszont önkiszolgálásban jóval magasabbat értéket, 983 forintot tett ki. A kimért virsli átlagos fogyasztói ára 13 százalékkal emelkedett 2007 év vége óta. Az előre csomagolt szegmensben csekély, 1 százalékos drágulás volt tapasztalható.
A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott: 2007 november-2008 októberben a mennyiségi forgalom 38, értékben pedig 27 százaléka jutott a láncok saját márkáira. A hipermarketek részaránya az eladásokból mennyiségben is, értékben is 36 százalékot ért el 2007 november-2008 októberben, csakúgy, mint egy évvel korábban.