Az elmúlt években kidolgozott átalakítási tervek felhasználásával állítja össze középtávú stratégiai programját a MÁV. A szakmai anyagot a vasúttársaság igazgatósága tegnap tárgyalta először, ám a cég vezetése döntést még nem hozott, és szükség lesz a tervek miniszteri jóváhagyására is. Így a végleges programra előreláthatólag július közepéig várni kell.
"Harminc százalékos vízfej-csökkentési programot rendeltem el a MÁV-nál" - jelentette ki tegnap Kóka János. A gazdasági tárca vezetője ugyanakkor elmondta azt is: az állami vasút gazdálkodásának vesztesége 2006-ban nem haladhatja meg az előző évit - azaz a 80,6 milliárd forintot. A személyszállítási szolgáltatások színvonalának javítása csak akkor képzelhető el, ha a kormányzatnak sikerül szakítania az ágazati központú irányítással, a helyközi közlekedésben pedig véget kell vetni a MÁV és a Volán-társaságok összehangolatlan versengésének.
Januártól önálló cégként működik majd tovább a MÁV pályavasúti üzletága. A vasúti személyszállítás két lépcsőben válna önállóvá. Első lépésben 2007 elején létrehoznának egy jól elkülönülő divíziókra bontott személyszállító céget. Egy évvel később egymástól függetlenül működhetnének tovább az elővárosi és a távolsági személyszállítás feladatait ellátó divíziókból megalakuló társaságok, amelyek fejlesztésében a magántőke is szerepet kaphatna - írja a Népszabadság.
30 százalékos vízfejcsökkentés a MÁV-nál
Tevékenységei önálló társaságokba szervezése után tulajdonosi szerepet ellátó holdingközponttá válhat a MÁV. Az állami vasutat irányító vízfej és a veszteségek csökkentését egyaránt előírták - írta a Népszabadság.