A hip-hop zenei szcéna szereplői által hordott különleges ruhák a férfiakat is felbátorítják, hogy egyre többet költsenek a külsejükre. A legújabb trend az úgynevezett bling külső: a feltűnő, látványosan drága öltözék, az ékkövekkel minél jobban kirakott nyaklánc, gyűrű. A hip-hop zenészek vagy David Beckham nevéhez kötődik ez a stílusvonal, mely a követőitől megköveteli, hogy például a mobiltelefonjuk minimum platina vagy ékköves legyen.
A extravagáns külső nem olcsó, és az új trend következtében a divatipar túljutott a mélyponton. P Diddy vagy Beckham arra ösztönzik az átlagos férfiakat is, hogy olyan luxusékszerekkel villogjanak, melyekkel pár éve még köznevetség tárgyává váltak volna. A 'top end' kategóriába tartozó ruházati cikkek és ékszerek forgalma olyan mértékben felfutott, hogy világviszonylatban az előrejelzések szerint négy év múlva már 55 milliárd fontos forgalomra számíthatnak a piac szereplői. Tavaly a luxustermékek forgalma globálisan elérte a 39 milliárd fontot. A 40 százalékos növekedéssel az európai piac vezet a felső kategóriás ruházati és ékszerpiacon, megelőzve Japánt és az USA-t is. A Mintel elemzése szerint a luxus divatja a közeljövőben Kínában is előretör.
(Menedzsment Fórum)
40 százalékkal bővült a luxustermékek európai piaca
A zene és a sport területének sztárjainak közreműködésével az extravagáns, luxus kategóriába tartozó öltözékek és ékszerek minden eddiginél divatosabbak lettek.