A közlekedést felügyelő szaktárca hangsúlyozta: az utasok számára a továbbiakban is megfelelő kínálatot biztosító vasúti és közúti szolgáltatások állnak rendelkezésre a hivatásforgalomban a munkába és iskolába járáshoz. Az esetleges hiányosságokat az érintettek jelzései alapján a tárca kész felülvizsgálni, a szükséges és indokolt kiigazítások akár már májustól bevezethetőek lesznek - tartalmazza az NFM válasza.
A módosítások közlekedési napoktól függően eltérő számú járatot érintenek, a MÁV-START vonatkilométerben számított teljesítménye a 2010/2011. menetrendi évhez képest 7,77 százalékkal csökken.
A szaktárca hangsúlyozta: a közszolgáltatások folyamatos, biztonságos működtethetősége érdekében azonnali eredményt hozó lépésként megkerülhetetlen a menetrendi kínálat ésszerűsítése, összehangolása, a párhuzamosságok kiszűrése. Az intézkedések a vállalati kereteket meghaladva egységben kezelik a szolgáltatók összességét. Főszabályként mindenképpen érvényesíteni kell a vasút előnyét ott, ahol az versenyképes szolgáltatást tud kínálni.
Az NFM szerint az április közepétől nem közlekedő vonatok az utasszámlálások alapján kihasználatlannak bizonyultak, a meglévő autóbuszos kínálattal helyettesíthetők. A menetrendi kínálat összehangolása során fontos szempont volt, hogy a változásokkal eszközök, járművek szabaduljanak fel, a mozdonyok, kocsik, motorvonatok átirányításával magasabb színvonalon lehet kiszolgálni a másutt fokozottabban jelentkező utazási igényeket.
A vonatközlekedés minden jelenleg működő viszonylaton fennmarad az áprilisi menetrendváltozások után is. Minden menetrendi intézkedés kedvezőbb finanszírozás fennállása esetén bármikor visszafordítható. Az intézkedésekkel 2012-ben az előzetes számítások szerint mintegy 8 milliárd forint takarítható meg a helyközi közösségi közlekedésben - közölte a szaktárca.
MTI