3p

A Coca-Cola HBC Magyarország összesen több mint 439 millió liter terméket értékesített, és több mint 58 ezer vevőpartnerét szolgálta ki a múlt évben - közölte a cég az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosították. A vállalat eddig több mint 110 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. A cég 2014-ben 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, amelynek eredményeként elindította egy új, a horvát fogyasztóknak szánt ásványvíz exportját.

A fenntarthatóságban is élenjáró ásványvíz-palackozóban már összesen négy hőszivattyú üzemel: a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 300 ezer köbméter földgázt takarít meg a vállalat. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozó fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért kiérdemelte a független European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését is.

A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és hét regionális elosztó-központot működtető vállalat 2014-ben 1150 dolgozót foglalkoztatott. A teljes értékláncon keresztül pedig mintegy 13 ezer embernek biztosított munkát - tartalmazza a közlemény.

A vállalat az MTI kérdésére közölte: a Coca-Cola Magyarországnak 2012-ben 87,5 milliárd, 2013-ban 92 milliárd forint volt az árbevétele. A Coca-Cola HBC Magyarország a 2014-es adatokat május végén publikálja.

A cég belföldi értékesítése a 2014-es árbevétel 75 százalékát tette ki, a fennmaradó 25 százalék származott exportból. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, a dunaharaszti és zalaszentgróti üzemeiben gyártott termékeit 22 országba exportálja.

A vállalat 2015-ben mintegy 2 milliárd forint beruházást tervez. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a svájci központú, 580 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.

A Coca-Cola HBC AG az idén először adott ki olyan integrált jelentést, amely egyetlen dokumentumban összegzi a vállalatcsoport üzleti és fenntarthatósági teljesítményét. A cég fenntarthatósági tevékenysége 2014-ben három fő területre irányult: az egészséges, aktív életmód népszerűsítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a helyi közösségek támogatására.

Az integrált jelentés szerint a vállalatcsoport tavalyi adózás előtti eredményének 2,5 százalékát, összesen 8,7 millió eurót (mintegy 2,7 milliárd forintot) fordított helyi közösségek támogatására, valamint környezetvédelmi és társadalmi befektetésekre. Energiahatékonysági projektjeinek köszönhetően a vállalat 2013-hoz képest 7,8 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, és több mint 1,1 millió köbméterrel kevesebb vizet használt fel termékei előállításához. A vállalat csomagolóanyagainak 73 százalékát, a gyártás során keletkezett hulladék 91 százalékát hasznosította újra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!