A Napi Gazdaság szerint a forint/euró árfolyam tavalyi drasztikus romlása óta a hazai importőrök csak különösen ritka esetben tudnak kétmillió forintnál alacsonyabb összeget írni egy új autó árcédulájára. Listaáron ilyen jelenleg nincs is: a legolcsóbb a már említett két Dacia, amelyek 2 090 000 forintos árukkal nem mellesleg a legjobb ár/érték arányú modellek is egyben a piacon. Akciók persze az autókereskedelemben is vannak: ezt is figyelembe véve a már kifutó Chevrolet Spark az abszolút legolcsóbb 1,85 millió forintos árával.
Nem meglepő, hogy szinte kizárólag miniautók játszanak a legolcsóbbak versenyében, kivételt képez a Dacia párosa, amelyek a többieknél egy kategóriával nagyobbak, ezáltal már a megfizethető családi autó szerepének betöltésére is alkalmasak. A román márkán kívül inkább csak elméleti lehetőség: a 2,4 millió forintba kerülő Lada 1118 ugyanis se nem modern, se nem különösebben jó vétel. A divatos városi minik közül egyértelműen a 2,3 millió forintos Renault Twingo a nyerő, amely most akciós áron 2,14 millió forintért is elvihető. A Toyota-PSA miniautó-trió közül listaáron a Toyota Aygónak, akciósan pedig a Citroën C1-nek van a legjobb ára.
Lényegesen izgalmasabb és jóval szűkebb réteg számára érhető el a kínálat másik véglete. Az abszolút legdrágább autó a Ferrari 612 Scaglietti: az 540 lóerős V12-es motorral szerelt olasz szuper sportautóért 89 848 000 forintot kérnek. Egy márkától csak egy modellt figyelembe véve a második helyezett egy Mercedes, ami többe kerül, mint a hazánkban kapható legdrágább Porsche. A CL 65 AMG bő kétmillió forinttal drágább a 911 GT2-nél, a Porsche sofőrjét azonban vigasztalhatja az a tény, hogy az ő autója sokkal gyorsabb, mint a lustának már csak 612 lóerős turbómotorja miatt sem nevezhető stuttgarti luxuskupé. A GT2-höz hasonló menetteljesítményekkel büszkélkedhet az 50 milliós Audi, az R8 V10 is, amely szintén négy másodpercnél rövidebb idő alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig bőven 300 km/óra felett van. Az első nem szuper sportautó a legdrágábbak versenyében a BMW 760 Li. A nyújtott tengelytávú luxuslimuzin alapáron is bő 45 millióba kerül és bár ehhez már rengeteg extra alapáron jár, a bajorok szokásához híven további súlyos milliókat lehet - és ezen a szinten már kell is - költeni a személyre szabásra. Kevésbé technikás, ám vitathatatlanul stílusosabb négyajtós a Maserati Quattroporte, amelynek Sport GTS változatáért közel 42 millió forintot kell fizetni. A legdrágább Volkswagen, a Phaeton W12-es motorral szerelt változata kevésbé keresett, a Lexus hibrid luxusautója, az LS600h L azonban relatíve kelendőnek számít hazánkban, utóbbi ráadásul olcsóbb és a neve is lényegesen jobban cseng a VW-énél. Aki pedig igazi különlegességet keres, annak sem kell már átlépnie az országhatárt. Az egyik legegyedibb új autó, a Morgan Aero8 ugyanis hazánkban is megvásárolható 30 millió forintos áron, míg a puritán sportautó ikonikus márkája, a Lotus is kínálja 2-eleven GT4 modelljét 28 millióért, amivel a versenypályák egyik rettegett szereplőjévé válhat tulajdonosa.