2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az orosz kivitelezőnek nem tetszik, hogy kifizettetnénk velük a felújított metrószerelvények ajtóhibáit. Szerintük azok a magyar metróalagutak miatt nem működtek rendesen.

Hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Moszkvában munkavacsorát kezdeményez Szergej Lavrov orosz külügyminiszterrel. Szijjártó Veronika Szkvorcova orosz egészségügyi miniszter, a Magyar-Orosz Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság (KKB) társelnökével is tárgyal, ahol az orosz fél kezdeményezésére a 3-as metró ajtómeghibásodásai miatt kért kötbér is téma lesz, értesült a 444.

Erre a megbeszélésre azért van szükség, mert az orosz fél szerint jogtalan a magyarok kötbérigénye:

ők a magyar metróalagutakat tartják felelősnek az ajtómeghibásodásokért, mivel azok egyenetlenek, emiatt pedig az ajtók túl érzékeny szenzorai téves jeleket kaptak, és azokat le kellett cseréni gyengébb minőségű szenzorokra.

A 3-as metró felújított kocsijai a tavaly tavaszi átadás után rendszeresen nem nyíltak ki, mindkét irányban kinyíltak vagy nem zárultak be (egy emlékezetes esetben pedig egy fakockát is találtak az ajtóvezető sínben, mely alapján Tarlós István főpolgármester szabotázst kiáltott). A felújító orosz Metrovagonmas tavaly közölte, leváltják az eddigi vezetőt, és újat hoznak a metrójavítások irányítására. Itthon a botrányos felújításért senkit sem számoltattak el. A BKV több mint 800 millió forint kötbérigényt jelentett be az orosz cég felé.

A 222 kocsi felújítása darabonként 0,98 millió euróba került, ami elvileg kicsivel olcsóbb, mintha teljesen újat vettünk volna, de a felújítás csak 20 évre szól, ugyanis a felújított szerelvények élettartamát ennyiben maximalizálják, egy új szerelvénynél az élettartam 30 év. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!