A Magyar Telekom csütörtökön megállapodást írt alá a New Wave Media Kft.-vel az Origo Zrt.-ben meglevő 100 százalékos tulajdoni részesedésének eladásáról körülbelül 13,2 millió euró (hozzávetőleg 4,2 milliárd forint) értékben. A tranzakció zárására várhatóan 2016 első negyedévében kerül sor. A tranzakció összhangban van a Magyar Telekom alaptevékenységére irányuló megnövekedett stratégiai fókuszával és a szabad cash flow termelő képességének tovább erősítésével, áll a vállalat közleményében.
Az Origo immár 17 évet átfogó, 1998 decemberében indult működése elismert értékteremtő és meghatározó tényező a hazai médiapiacon. A Magyar Telekom Csoport tagvállalataként az Origo Zrt. az ország egyik vezető médiavállalatává fejlődött, amely több üzleti területen is piacvezető pozíciót ért el olyan üzleti tevékenységeinek köszönhetően, mint az Origo.hu hírportál, a Freemail elektronikus levelezőrendszer vagy az Adnetwork online hirdetési hálózat. A tranzakció nem igényel versenyhatósági jóváhagyást, és bizonyos üzleti tevékenységek (így pl. a Clickshop és más kisebb súlyú tevékenységek) nem képezik a tranzakció részét, közölte a Magyar Telekom.
Az Origo eladása régóta napirenden volt, sőt a közelmúltban úgy tűnt, hogy a Sanoma által eladott és a tevékenységét később Centrál Média néven folytató vállalkozással egyesülnek. A tranzakció azonban meghiúsult, sőt az azt előkészítő vezetőség tagjainak útja is gyorsan elvált az Origótól, illetve a Telekomtól.
Így néz ki a YouTube milliomos háza
A német hátterű távközlési vállalat számára ráadásul az utóbbi időben inkább volt teher időnként a médiavállalkozás - például amikor Lázár János ügyeit firtatta a lap, ami után a főszerkesztő és a stáb számos tagja távozott. Szintén az eladás irányába mutatott, hogy javultak ugyan az Origo számai az elmúlt években, ám a társaság nem tudott tartósan nyereséges lenni. A tárgyalások során kialkudott vételár a piaci pletykák szerint meghaladja az Origóért előzetesen becsültet.
Érdekesség, hogy a vevő eddigi zászlóshajójának számító vs.hu a Centrál Médiával szorosabbra fűzi a kapcsolatát. 2016-tól ugyanis a CM Sales felel majd a VS.hu hírportál desktop és mobil hirdetési felületeinek ügynökségi értékesítéséért, a New Wave Médiacsoport által idén megszerzett Köpönyeg.hu pedig folytatja együttműködését a portállal. Nagy kérdés, hogy az Origo hirdetési felületeinek értékesítésével mi lesz, hiszen a médivállalatnak viszonylag nagy saját értékesítő csapata volt eddig.
A Centrál Média és az Origo között is született a héten egy megállapodás. A hét elején jelentették be, hogy az Origo Media portfóliójába tartozó Videa videomegosztót használja a Central Médiacsoport. Az együttműködés a felek szerint nemcsak technikai, de anyagi előnyökkel is jár a felek számára.
mfor.hu