2004 második negyedévében elérte a 2,37 milliárd dollárt az online reklámipar forgalma az Egyesült Államokban, ami az előző év hasonló időszakához képest 42,7 százalékos bővülést jelent, az első negyedévhez képest pedig 6 százalékos a növekedés. 2004 első félévében 4,6 milliárd dollárt költöttek a hirdetők internetes marketingre.
A legnépszerűbb webes reklámeszköz továbbra is az internetes kereső, mely ma már 40 százalékát adja a reklámköltésnek, szemben a 2003 második negyedévére jellemző 29 százalékkal.
[ajanlo=73][igazitas=left/]Pete Petrusky, a New Media részleg vezetője a PricewaterhouseCoopers cégnél úgy látja, a keresőmarketing hatékonysága, egyszerű használata miatt lekörözhetetlen a reklámeszközök körében. Tavaly óta minden online marketingeszköz népszerűsége nőtt, kivéve az e-mailé, elsősorban a spam-áradat miatt. A rich média reklámeszközök részesedése az internetes marketing szektorból csak 1 százalékkal bővült ( 8 százalékról 9 százalékra), míg az online szponzoráció 3 százalékkal, 9 százalékról 12 százalékra.
Az online reklámköltés 49 százaléka a fogyasztási termékeket forgalmazó cégekhez köthető, 18 százalékát teszi ki az informatikai üzletág. A reklámozók 17 százaléka a pénzügyi szektorhoz tartozik, 10 százaléka a médiához, a fennmaradó 5 százalék egészségügyi és gyógyszerészeti cég.
(Menedzsment Fórum)
4,6 milliárd dolláros az online reklámpiac az USA-ban
42,7 százalékos növekedés figyelhető meg az online reklámköltés terén az USA-ban az előző évhez képest, írja az eMarketer.