Különösen igaz ez az olyan online szolgáltatások területén, mint például a sportfogadás. Nézzük is meg, hogy melyek azok a területek, amelyek ezen online szolgáltatók működését meghatározták, és amelyek a következő években is jelentős hatással lehetnek.
1. Virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR)
Néhány évvel ezelőtt a virtuális valóság még nem volt kézzel fogható. Mindenki úgy gondolta, hogy ez csak a filmek kitalált világában létezik egyelőre, és maximum a távoli jövőben lehet mindennapjaink kézzelfogható része. Azonban miután az Oculus Rift 2010-ben megjelent, ez a vélekedés nagyon gyorsan megváltozott. A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) ma már számos szolgáltatás elengedhetetlen része, és a vásárlók is igénylik ennek az integrálását a szolgáltatásokba, amikor az csak lehetséges. Szakértők szerint a virtuális valóság hamarosan felváltja az hagyományos online szolgáltatások nagy részét, miközben hiperrealisztikus élményt nyújt majd az ügyfelek számára.
2. Mobil alkalmazások terjedése
A mobiltelefonok és egyéb hordozható eszközök ma már mindennapjaink részét képezik, sokszor már egy lépést sem tudunk tenni nélkülük. Ezáltal a szolgáltatások mobilra történő optimalizácója elengedhetetlen. Sőt, ma már alapelvárás az is, hogy a hagyományos weboldalakkal azonos értékű mobil applikációkat is fejlesszenek a vállalatok. Ez új dimenziót nyit meg a szolgáltatások felhasználásában, és a rendelkezésre állásban. Hiszen az ügyfelek ma már nincsenek helyhez kötve, bárhol intézhetik ügyeiket, vagy éppen használhatják szórakozásra az eszközeiket. Nem kétséges tehát az, hogy ha valaki ebből kimarad, akkor a piaci versenyben sem fogja megállni a helyét.
3. Adattitkosítás
Minden online szolgáltatás esetén a legfontosabb kérdés, ami az ügyfelek részéről felmerül, hogy mennyire biztonságos. Vonatkozik ez az adatok kezelésére is, de különösen fontos akkor, ha valamilyen pénzügyi tranzakció is szerepet kap az ügyletben. Éppen ezért az online szolgáltatók egyik legfontosabb feladata a megfelelő titkosítási technológia használata. Ma a biztonságos működés csúcsa a 128 bites SSL titkosítás, de csak idő kérdése, hogy ez mikor fejlődik tovább. Egy valami azonban biztos. Aki az adattikosítás fejlődésével nem tart lépést, az előbb-utóbb elveszti a vásárlóit is.
4. Kriptovaluták terjedése
Az elmúlt években a kriptovaluta egyre inkább valóságossá vált, és ma már bárki számára elérhető nemcsak befektetési eszközként, hanem fizetőeszközként is. Ennek megfelelően egyre nagyobb az igény a felhasználók részéről, hogy ténylegesen is használhassák a fizetések során. Ennek köszönhetően pedig a leginnovatívabb szolgáltatók már megteremtették a lehetőségét a kriptovalutás fizetési módoknak. Sőt, számos olyan e-pénzügyi szolgáltató is van, mint a PayPal, ahol használható a kriptovaluta a számla feltöltésére.
5. A fizetési módok biztonsága
Mindehhez hozzátartozik, hogy az online vállalatoknak mindennél nagyobb figyelmet kell fordítani arra, hogy a pénzügyi tranzakciók biztonságosak legyenek. Ennek egyik eleme a fent említett titkosítás, azonban a vállalatoknak számos egyéb intézkedést is hozniuk kell ennek érdekében. Ez annál inkább fontos, mivel ha egy szolgáltató nevéhez néhány kétes eset fűződik, akkor a vásárlók elpártolnak valamely olyan versenytársukhoz, amely megfelelően biztonságos feltételeket teremt számukra.