Idén 50-60 százalékos bővülés is várható a hazai online reklámpiacon, írja a Napi Gazdaság.
[ajanlo=73][igazitas=left/]Az Online Hirdetési Index szerint a piac 76 százalékos növekedést mutatott a második negyedévben. Éves szinten így 50-60 százalék körüli piacbővülés irányozható elő. Az Axelero által kiadott féléves jelentés szerint a hazai hirdetési piac a második negyedévben 10 százalékkal nőtt.
Az egyre intenzívebb online reklámozás a hirdetési formák használatában úgy mutatkozik meg, hogy a hirdetők egyre inkább a nagyobb és agresszívebb megoldások felé mozdulnak el. Egyre jobban terjednek a pop-up, valamint a pop-under (oldal alatti) hirdetések, az oldal felett lebegő layerek és super bannerek. A leghatékonyabbak azok az eszközök, amelyekhez a felhasználónak hozzá kell nyúlnia. Ha be kell csuknia a hirdetést, jóval nagyobb az esély, hogy meg is nézi azt. Ezzel az átlagosnál háromszor-négyszer nagyobb kattintási arány is elérhető. Szintén terjednek a hazai piacon a rovatszponzorációk.
A webes hirdetések előállítási és foglalási költségei széles skálán mozognak: 50-100 ezer forintnál kezdődnek a tételek, a lélektani felső határ 10 millió forint körül van, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.
50 százalékos bővülés a hazai online reklámpiacon
Idén 50-60 százalékos bővülés várható a hazai online reklámpiacon. A hirdetők egyre inkább a korábbinál nagyobb és agresszívebb reklámokat részesítik előnyben, írja a Napi Gazdaság.