Az első ütemben előkészített további fejlesztések megvalósításával a programra fordítható összeg 72 milliárd forintra nőhet - közölte az államtitkár.
Schváb Zoltán kiemelte: a csomag a hazai közlekedéspolitika egyik legfontosabb kezdeményezése, első alkalommal különítettek el közlekedésbiztonsági célokra ilyen jelentős összeget.
A projekt uniós támogatással, az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program (Közop) keretében valósul meg. A pénzből egyebek mellett körforgalmakat alakítanak ki, biztonságosabbá tesznek számos vasúti átjárót, gyalogátkelőt és buszöblöt. A munkák a tervek szerint 2015 második felére fejeződnek be.
A közúti közlekedési rendszerek infrastruktúrájának kialakítása jelentős mértékben meghatározza az útbiztonságot. A fejlesztések eredménye a várakozások szerint megmutatkozik majd a baleseti statisztikai adatok további javulásában - hangsúlyozta Schváb Zoltán.
A tételes projektlista a közútkezelők, a vasúttársaságok és a rendőrség szakembereinek javaslatai alapján állt össze. Az NFM az előkészítés és a tervezés mellett a megvalósítást is az érintett társaságokra kívánja bízni.
Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) nemzetközi elnökhelyettese egyebek mellett elmondta: ha ez a közlekedésbiztonsági program eredményes, akkor jó minta lehet a 2014-2020-as uniós költségvetési időszakra.
A program kedvezményezettjei az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Magyar Közút NZrt., a MÁV Zrt., a GySEV Zrt., illetve konzorciumi formában a Belügyminisztérium, az Országos Rendőr-főkapitányság, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.
MTI