2p

Mintegy 68 milliárd forint bevétele származott reklámokból az előző évben a hazai elektronikus médiumoknak. Az Ernst & Young Tanácsadó Kft. összesítése szerint 2005-ben a kedvezményekkel csökkentett, úgynevezett "net-net" televíziós reklámpiac mérete 60 milliárd 447 millió forint, a rádiós reklámpiacé pedig 7 milliárd 789 millió volt.

Az előző évi reklámbevételekről szóló adatok szolgáltatói az ATV, a Cartoon Network, a Cool Tv, a Discovery, a Duna TV, a Film+, a FIX TV, a Hálózat TV, a HÍR TV, a Magyar Televízió, a Minimax, a National Geographic Channel, a PAX TV, az RTL Klub, a Spektrum, a Sport1, a Sport 2, a TV2, a Viasat 3, a VIVA TV, valamint a Danubius Rádió, a Juventus Rádió és a Sláger Rádió.

Keserű Csaba, az Ernst & Young Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója elmondta: a közzétett adatok a klasszikus reklámszpotokból és a szponzorációkból származó, úgynevezett "net-net" (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) bevételt összesítik.

Málnay B. Levente, a műsorszolgáltatók egyesületének elnöke, a VIVA TV vezérigazgatója elmondta: korábban a televíziók a tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közölték, így eddig csupán becslések láttak napvilágot. "Most már rendelkezésre áll egy tényadat, innentől elkezdhetjük objektíven mérni, hogy ez az iparág mennyire bővül, és milyen tendenciák következnek be" - közölte.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!