A Fővárosi Közgyűlés azért vette napirendre a kérdést, mert a héten a BKV vezetése és a szakszervezeti sztrájkbizottság nem tudott dűlőre jutni a jövő keddre bejelentett sztrájk idején elégséges járatszámról. A testület az estébe nyúló ülésen a 80-90 százalékos szolgáltatás biztosítását ajánlották minimumként, ám ez semmire nem kötelezi a feleket. Mint a városházán fogalmaztak már ez a szint is "fokozott" kényelmetlenséget és időveszteséget okozna az utasoknak.
A fővároshoz hasonlóan a cégvezetés is 80-90 százalékos szolgáltatást szeretne elérni, míg az érdekképviseletek egyáltalán nem indítanák el a busz-, villamos és metrójáratokat, arra hivatkozva, hogy a zsúfoltság miatt az utazás balesetveszélyes lenne.
A főváros ajánlását ugyanakkor a szakszervezetek valószínűsíthetően nem fogják akceptálni, ennek részben az az oka, hogy az egybeesik a cég menedzsmentjének óhajával, részben pedig azért, mert a kialakult helyzetért a tulajdonost, vagyis a Fővárosi Önkormányzatot tartják felelősnek.
"Ne felejtsük el, hogy a tárgyalás nem két szereplőből áll, nem csak a munkavállaló van és a menedzsment, hanem ott a tulajdonos is, akinek felelőssége van a tulajdonával szemben és úgy tűnik, hogy semmiféle felelősséget nem érez iránta- mondta el a napokban Földényi György, a sztrájkbizottság elnöke. Szerint Budapest megkötötte a BKV vezérigazgatójának kezét, hogy nem adhat semmiféle bérfejlesztést, "ezért úgy érezzük, hogy a felelőség a sztrájkkal kapcsolatban elsősorban a főváros vezetését illeti meg."