A 4-es metró építésével összefüggő kommunikációs feladatokat 2005 szeptembere és 2010 decembere között a Sawyer-Miller Group látja el 214 millió forintért.
A megbízás ideje alatt negyedévente átlagosan 10 millió forintot, éves szinten pedig mintegy 40 millió forintot használhat fel a cég a metró PR-feladataira, amelyet többek között lakossági tájékoztatásokra, szórólapokra, kiadványokra, plakátokra, a weboldal üzemeltetésére, háttérmunkára, szakmai rendezvényeken való részvételekre, valamint a metrót népszerűsítő programokra fordítanak.
A 4-es metró építésének európai uniós támogatási kérelme a kommunikációban is többletfeladatként jelentkezett, továbbá kiemelten fontos lett az, hogy a brüsszeli döntéshozók, illetve a támogatási kérelem pozitív elbírálására hatással lévő szakemberek tájékozottak legyenek a 4-es metróval kapcsolatban.
Az EU kommunikációs kampány keretében, ami ez év elejétől tart, több olyan szakmai látogatást szerveztek, amelynek költségei meghaladták a 9 millió forintot. Egy általános és hat tematikus füzetből álló, a teljes beruházást bemutató, angol nyelvű kiadványsorozatot juttattak el a lobbi-tevékenység részeként a brüsszeli szakértőkhöz, tisztségviselőkhöz, aminek a költsége 8 millió forint volt. Ezek mellett 48 millió forintos keretösszeggel vándorkiállítást szerveztek ősszel Brüsszelben.
Ikvai-Szabó Imre és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesek előterjesztése tartalmazza azt is, hogy a cégnek a keretszerződése alapján már 183 millió forintot számláztak, s ebből huszonkettőt a brüsszeli kiállításra költöttek. A hatékony lobbi érdekében várhatóan a 48 millió forintos keret fennmaradó részét is elköltik majd.
Az előterjesztés szerint nem szükséges közbeszerzést kiírni ilyen és ehhez hasonló esetekben, amikor egy megkötött szerződés alapján, az előre nem látható körülmények miatt, kiegészítő jellegű szolgáltatásokra van szükség. Az eredeti szerződés értékének a felét azonban nem haladhatja meg a kiegészítő jellegű szerződés - rögzíti a főpolgármester-helyettesek előterjesztése.