3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Kereskedelmi és Hitelbank Zrt. (K&H) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a K&H MIX megtakarítás terméke népszerűsítése folyamán. A jogsértés elkövetéséért 80 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A K&H 2014. január 25. és február 28. között a K&H MIX megtakarítás termékét integrált marketingkommunikációs kampány keretében reklámozta. A megcélzott fogyasztók valamennyi hirdetésben kategorikusan megfogalmazott főüzenetként arról kaphattak tájékoztatást, hogy évi 7,80 százalék kamat és EBKM jár a megtakarítás keretében, valamint a televízió-reklám és az online tartalmak kivételével az egyéb hirdetésekben a fogyasztók számára nem volt érzékelhető az a szűkítő kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a "betéti részre" irányadó, áll a hivatal közleményében.

A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyi lényeges feltételre (és arra se történt utalás, hogy további feltételek fennállnak), így az ígért évi 7,80% kamat és EBKM mérték nem felelt meg a valóságnak, mivel az akciós, a piaci szintet jelentősen meghaladó, magas kamatszint csak az alábbi, lényeges feltételek együttes teljesülése esetén volt elérhető:

  • a megtakarítás összege 150 000 Ft és 25 millió Ft közötti,
  • a megtakarítás 1/3 részét betétbe, 2/3 részét pedig befektetési alapba kellett elhelyezni,
  • a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégű befektetési alapokba, zártvégű eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni,
  • 60 napos futamidejű betétlekötésre vonatkozóan,
  • csak új megtakarítás esetén.

A GVH megállapította továbbá, hogy az ATM képernyőin, az óriásplakátokon, a citylight plakátokon, a sajtóhirdetésekben, a szórólapokon és a kirakatmatricákon megjelenő reklámok nem utaltak arra, hogy egy kombinált (betéti és befektetési) termékről van szó. Ezeknek a reklámeszközöknek a fő üzenetében nem került az ismertetésre, hogy az ígért kamat csak a betéti részre vonatkozik.

Mindezek alapján a GVH megállapította, hogy a K&H

1.    a 7,8 százalékos kamat és EBKM eléréséről megtévesztő tájékoztatást nyújtott,

2.    megtévesztő módon azt is sugallta az egyes tájékoztatásokban, hogy a K&H MIX megtakarítás esetében egy betéti termékről van szó.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el,
  • a K&H-t az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítása miatt,
  • a jogsértéssel érintett termék – a nem kiszámítható hozamra tekintettel – bizalmi jellegű.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!