3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

És a Budapest Airport vesztesége minden nap 99 százalék felett van, árulta el a reptér vezetője.

A veszteség jelenleg minden nap 99 százalék felett van,

- mondta el Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a Növekedés.hu-nak adott interjúban. A beszélgetésből kiderül továbbá, hogy

  • márciusban 2019-hez képest már csaknem 60 százalékos forgalomcsökkenést regisztráltak,
  • aztán áprilisban már 99,5 százalékkal csökkent a ferihegyi utasszám,
  • az előrejelzések alapján az utasforgalom az eredetileg tervezett 17 helyett 10-11 millió körül lehet az idén,
  • legkorábban 2022-ben érheti el a forgalom a válság előtti szintet,
  • de a cargo forgalom márciusban 7 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőtti szintet,
  • az első negyedévben összesen 33 140 tonna légiárut kezeltek, ami 2019-hez képest 3 százalékos növekedés,
  • viszont amikor a járvánnyal kapcsolatos szállítások leállnak, itt is recesszió jöhet.

Schnitzler elmondása szerint a jelenlegi cargo forgalmuk 80-85 százalékát továbbra is az általános teheráru teszi ki: autóipari alkatrészek, elektronikai, távközlési, gyógyszeripari és divatcikkek. A fennmaradó 15-20 százalék pedig a koronavírus-járvány elleni küzdelmet támogató logisztikai tevékenységekhez kapcsolódik: arcmaszkok, kesztyűk, védőruhák, lélegeztetőgépek, melyek legnagyobb részt Kínából érkeznek.

Majdnem teljesen üres a reptér. Fotó: MTI/Kovács Tamás
Majdnem teljesen üres a reptér. Fotó: MTI/Kovács Tamás

A talpraállásról

A Wizz Air péntektől több járat üzemeltetését tervezi, ami Schnitzler szerint ösztönzőleg hathat a piacra. Néhány utasszállító járat most is működik, mondja, mely kis számban hoz utasokat Budapestre, illetve elviszi a Magyarországot elhagyni szándékozókat. Ezek száma naponta 4-5, az ilyenkor korábban szokásos több mint háromszázzal szemben.

Júniusban még nem sok járatot töröltek, illetve néhány légitársaság jelezte, hogy június 17-től tervezi az újra indulást. Az American Airlines és az Air Canada viszont már korábban bejelentette, hogy a járataik üzemeltetését a jövő évig felfüggesztik, mivel a kereslet az amerikai oldalról csökken.

Schnitzler szerint a teljes talpra állás legkorábban 2022-ben következhet be, de persze 2021-ben már jobb nyárra van kilátás, mint az idén.

Utas nincs, de a bővítés nem áll le

Az utasforgalom majdnem teljesen leállt, de a munka nem. Jelenleg is zajlik építkezés a repülőtéren. Épül az új utasmóló második fázisa, az új csomagosztályozó csarnok és egy hangár is. Az elmúlt néhány hétben megújult több gurulóút és repülőgép-állóhely, illetve teljes karbantartást végeztek az I. futópályán.

Leépítés lesz

Mivel sokkal kevesebb embert kell kiszolgálni, elkerülhetetlenül jönnek a leépítések a Budapest Airportnál is. Erről közelebbi számokat Schnitzler nem közölt. Viszont elmondta, hogy egy alapítvány felállításáról döntöttek, hogy a nehéz helyzetbe került kollégákat támogatni tudják. Ehhez már körülbelül 125 000 euró áll rendelkezésre.

Az elmúlt években, illetve a jelenlegi válságidőszak során végzett felelős gazdálkodásnak köszönhetően a Budapest Airport helyzete stabil, és még egy a vártnál hosszabb visszaesés esetén is az marad, mondta még el Schnitzler. 

(Növekedés)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!