Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
mfor.hu

És a Budapest Airport vesztesége minden nap 99 százalék felett van, árulta el a reptér vezetője.

A veszteség jelenleg minden nap 99 százalék felett van,

- mondta el Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a Növekedés.hu-nak adott interjúban. A beszélgetésből kiderül továbbá, hogy

  • márciusban 2019-hez képest már csaknem 60 százalékos forgalomcsökkenést regisztráltak,
  • aztán áprilisban már 99,5 százalékkal csökkent a ferihegyi utasszám,
  • az előrejelzések alapján az utasforgalom az eredetileg tervezett 17 helyett 10-11 millió körül lehet az idén,
  • legkorábban 2022-ben érheti el a forgalom a válság előtti szintet,
  • de a cargo forgalom márciusban 7 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőtti szintet,
  • az első negyedévben összesen 33 140 tonna légiárut kezeltek, ami 2019-hez képest 3 százalékos növekedés,
  • viszont amikor a járvánnyal kapcsolatos szállítások leállnak, itt is recesszió jöhet.

Schnitzler elmondása szerint a jelenlegi cargo forgalmuk 80-85 százalékát továbbra is az általános teheráru teszi ki: autóipari alkatrészek, elektronikai, távközlési, gyógyszeripari és divatcikkek. A fennmaradó 15-20 százalék pedig a koronavírus-járvány elleni küzdelmet támogató logisztikai tevékenységekhez kapcsolódik: arcmaszkok, kesztyűk, védőruhák, lélegeztetőgépek, melyek legnagyobb részt Kínából érkeznek.

Majdnem teljesen üres a reptér. Fotó: MTI/Kovács Tamás
Majdnem teljesen üres a reptér. Fotó: MTI/Kovács Tamás

A talpraállásról

A Wizz Air péntektől több járat üzemeltetését tervezi, ami Schnitzler szerint ösztönzőleg hathat a piacra. Néhány utasszállító járat most is működik, mondja, mely kis számban hoz utasokat Budapestre, illetve elviszi a Magyarországot elhagyni szándékozókat. Ezek száma naponta 4-5, az ilyenkor korábban szokásos több mint háromszázzal szemben.

Júniusban még nem sok járatot töröltek, illetve néhány légitársaság jelezte, hogy június 17-től tervezi az újra indulást. Az American Airlines és az Air Canada viszont már korábban bejelentette, hogy a járataik üzemeltetését a jövő évig felfüggesztik, mivel a kereslet az amerikai oldalról csökken.

Schnitzler szerint a teljes talpra állás legkorábban 2022-ben következhet be, de persze 2021-ben már jobb nyárra van kilátás, mint az idén.

Utas nincs, de a bővítés nem áll le

Az utasforgalom majdnem teljesen leállt, de a munka nem. Jelenleg is zajlik építkezés a repülőtéren. Épül az új utasmóló második fázisa, az új csomagosztályozó csarnok és egy hangár is. Az elmúlt néhány hétben megújult több gurulóút és repülőgép-állóhely, illetve teljes karbantartást végeztek az I. futópályán.

Leépítés lesz

Mivel sokkal kevesebb embert kell kiszolgálni, elkerülhetetlenül jönnek a leépítések a Budapest Airportnál is. Erről közelebbi számokat Schnitzler nem közölt. Viszont elmondta, hogy egy alapítvány felállításáról döntöttek, hogy a nehéz helyzetbe került kollégákat támogatni tudják. Ehhez már körülbelül 125 000 euró áll rendelkezésre.

Az elmúlt években, illetve a jelenlegi válságidőszak során végzett felelős gazdálkodásnak köszönhetően a Budapest Airport helyzete stabil, és még egy a vártnál hosszabb visszaesés esetén is az marad, mondta még el Schnitzler. 

(Növekedés)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.