A televíziós nézettségi méréséket végző cégnél az idei évtől olyan szempontok alapján is lekérdezhető egy adott műsor vagy reklám nézőközönsége, hogy például mennyi televíziókészülék található a lakásban, van-e otthoni internet-előfizetés, mobiltelefon vagy autó, és ha igen, milyen típusú.
Az AGB az idei évtől más kérdésekkel is bővíti a kérdőíveket. Megkérdezik az olvasási és zenehallgatási szokásaikat is. Zelenay Anna, az AGB kutatási igazgatója szerint ez azért fontos információ, mert az emberek életstílusát, időbeosztását és fogyasztási habitusát legjobban zenei ízlésük jellemzi.
A kulturális értékorientáció a zenehallgatás mellett az olvasási szokásokkal jellemezhető hatékonyan. Az AGB adatai szerint a megkérdezettek többsége, 36 százaléka azt jelölte meg, hogy szépirodalmat, művészeti könyvet és folyóiratot olvas, derül ki a Kreatív Online cikkéből.
AGB: mostantól új mérési szempontok
Új lekérdezési szempontokkal bővült az AGB műsorcím és reklámfilm adatbázisa az idei évtől, írja a Kreatív Online.