A Róma és Nápoly vasútvonal az első olyan nagyon nagy sebességű vasútvonal, amelyet az ALSTOM által gyártott 2. szintű ERTMS rendszerrel szereltek fel. A svájci rendszer részleges üzembe helyezésének technikai jelentőségét pedig az adja, hogy hagyományos vasútvonalon ez a legnagyobb egységes vasútvezérlő-rendszer Európában. Az ALSTOM által most beüzemelt technológia egy 45 kilométeres vonalon 468 vonatszerelvény irányítását végzi majd - áll az mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményben.
A svájci szövetségi vasúthálózat számára mérföldkő a "Bahn 2000" projekt keretében megvalósított, 2. szintű ERTMS rendszerre történő átállás. A berendezés lehetővé teszi, hogy a vonatok 2 perces követési idővel, az eddigi 160 kilométeres óránkénti sebesség helyett, 200-zal közlekedjenek. A rendszer teljes kiépítése 2006 végére készül el.
Az ALSTOM által megvalósított fejlesztés jelentős előrelépés az egységes európai vasúti közlekedés felé, hiszen megkönnyíti és egyszerűsíti a határokon átívelő vasútforgalmat, növeli a vonalak kapacitását, valamint javítja a közlekedés biztonságát, és egyúttal csökkenti az utazások idejét.