2p

Üzembe helyezte a Svájci Szövetségi Vasúttársaság (SBB/CFF/FFS) az új ”Mattstetten–Rothrist” vasútvonalon az ALSTOM által tervezett és gyártott ERTMS (Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszer) technológiát.

A Róma és Nápoly vasútvonal az első olyan nagyon nagy sebességű vasútvonal, amelyet az ALSTOM által gyártott 2. szintű ERTMS rendszerrel szereltek fel. A svájci rendszer részleges üzembe helyezésének technikai jelentőségét pedig az adja, hogy hagyományos vasútvonalon ez a legnagyobb egységes vasútvezérlő-rendszer Európában. Az ALSTOM által most beüzemelt technológia egy 45 kilométeres vonalon 468 vonatszerelvény irányítását végzi majd - áll az mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményben.

A svájci szövetségi vasúthálózat számára mérföldkő a "Bahn 2000" projekt keretében megvalósított, 2. szintű ERTMS rendszerre történő átállás. A berendezés lehetővé teszi, hogy a vonatok 2 perces követési idővel, az eddigi 160 kilométeres óránkénti sebesség helyett, 200-zal közlekedjenek. A rendszer teljes kiépítése 2006 végére készül el.

Az ALSTOM által megvalósított fejlesztés jelentős előrelépés az egységes európai vasúti közlekedés felé, hiszen megkönnyíti és egyszerűsíti a határokon átívelő vasútforgalmat, növeli a vonalak kapacitását, valamint javítja a közlekedés biztonságát, és egyúttal csökkenti az utazások idejét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!