3p

Véglegesen leáldozott a "Zimmer frei"-korszaknak a Balatonon, a magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtó szállodák, panziók és magánszállások azonban jó eséllyel csábíthatják a turistákat. A magyar tenger turizmusának fellendítésében a befektetők is látnak fantáziát, így a tó körül folyamatosan nőnek ki a földből a luxusingatlanok, derül ki az mfor.hu körképéből.

Milliárdos fejlesztések, emelkedő ingatlanárak

A németeknek nem alternatíva a Balaton

A balatoni turizmusban szintén jelentős változást jelent a belföldi vendégforgalom növekedése, amely azonban csak részben ellensúlyozza a külföldi turisták elmaradását. A magyar vendégek száma 1998 és 2005 között több mint kétharmadával, míg a belföldi vendégéjszakáké 43,3 százalékkal nőtt. A külföldi vendégéjszakák aránya ezzel szemben ugyanebben az időben 16 százalékkal esett vissza.

A régió beutazó turizmusában az elmúlt évtizedekben - 2003-ig - a német küldő piac játszotta a főszerepet. Az onnan érkező látogatók vendégéjszakáinak száma 1998 és 2005 között 2,3 millióról 1,4 millióra csökkent. Szakértők szerint ennek egyik oka, hogy a németek körében erősen tartja magát a szocializmus időszakában megismert balatoni szolgáltatási környezet. A jól ismert "Zimmer frei" feliratok mögött meghúzódó kínálat színvonalának felidézése sem éppen előnyös számunkra, s így - a mai német elvárásokat figyelembe véve - nem jelent vonzó alternatívát a Balaton.

Milliárdos fejlesztések, emelkedő ingatlanárak

A magyar tenger szerencsére nem csak a turistákat, hanem a befektetőket is csábítja. Ennek köszönhetően jó esély nyílik arra, hogy a külföldiek újra felfedezhessék maguknak a tavat. Az SCD Csoport például többmilliárdos fejlesztést tervez a jövőben, melynek keretében új szállodák és apartmanok nőnek ki majd a földből.

Szintén jelentős beruházást valósít meg az L. A. Shiraz Invest kft., amely 13 milliárd forintot fektetett a siófoki Galerius Resort és Spa Center létrehozására. A projekt nemcsak ingatlanokat kínál a Balatonra látogatóknak, hanem magas minőségű szolgáltatásokat is. A négy elemből álló üdülőközpont egy apartmanházból, termálfürdő- és wellness központból, bevásárló- és szabadidőközpontból, valamint egy vitorláskikötőből és egy sportklubból áll.

Az ingatlan értékesítésére az L. A. Shiraz kizárólagos szerződést kötött az exkluzív ingatlanokkal foglalkozó német Engel&Völkers céggel. A siófoki beruházás az első olyan balatoni projekt, amely bekerült a vállalat nemzetközi ingatlan-adatbázisába. Mozsár István, az Engel&Völkers magyarországi igazgatója úgy látja, hogy a tó ingatlanpiacának egyes szegmensei komoly vetélytársai lehetnek a külföldi országok üdülőövezeteinek. A víz minősége ideális, és folyamatosak az infrastrukturális fejlesztések. Ennek köszönhetően azonban biztosan megugranak majd a balatoni ingatlanárak.

400 millió a marketingre

A beruházások és a szolgáltatások színvonalának emelkedése természetesen önmagában nem jelent sikert, a Magyar Turizmus Zrt. ezért idén is folytatja a Balaton kiemelt reklámozását. A marketingtevékenységre összesen 400 millió forintot fordít a szervezet.

Ebből többek között egy spot-kampányt indítanak a mozikban, ahol még ebben a hónapban 5000 alkalommal jelenik meg egy 30 másodperces reklámfilm. Ennek célja elsősorban a fiatalok megszólítása, ugyanis ebből a korosztályból csak minden harmadik ismeri a Balatont. Őket célozza majd meg az interneten alkalmazott vírusmarketing is.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!