A toulouse-i cég eddig várt a bejelentéssel, mely szerint ebben az évben 150 új megrendelés érkezett gépeire, míg a Boeingtől 450 új repülőt rendeltek. Az amerikai vállalat korábban csak második lehetett az Airbus mögött az utasszállítógépek rendelésének vonatkozásában.
Az Airbus kereskedelmi igazgatója elmondta: reméli, hogy a vállalat 2006. végéig képes lesz utolérni amerikai riválisát. Hozzátette: a cég közel állt ahhoz, hogy két új megrendelővel bővüljön ügyfélköre - írja a BBC News.

Szállítási késedelem, zűrös menedzsment váltás
Komoly botrány kerekedett, miután kiderült, hogy Noel Forgeard, az EADS társvezérigazgatója értékesítette részvényeit, mielőtt kitudódott volna a társaság zászlóshajójának tekintett Airbus körüli probléma. A repülőgépgyártó a múlt hónapban jelentette be, hogy a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének, az A380-asnak az üzembe állítása ismét csúszik.
A probléma megoldására új vezetés került az Airbus anyacége, az EADS élére. A francia államvasutak (SNCF) elnöke, Louis Gallois és a Saint-Gobain építőanyag-ipari csoport egyik volt vezetője, Christian Streiff váltotta fel az EADS élén, társelnökként, a francia Noel Forgeard-t és a német Gustav Humbertet. Eddig Humbert volt felelős az Airbusért, ez most Streiffre szállt - írta korábban az mfor.hu.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Spanyolország növelné részét az EADS-ban
Új vezetés az EADS élén, az elemzők elégedetlenek
Az EADS-vezér nem akar lemondani
Érik az ítélet az Airbus anyacégének vezéréről
Késik az Airbus az új A380-asok átadásával