
Az utóbbi két évben a vállalat szép csendben felderítette az gyorséttermi jellegű kávékészítés rejtelmeit, derül ki a Coke védjegyek és márkanevek levédésének adataiból. A társaság az elmúlt év során öt védjegyoltalmat kérelmezett kávés és teásbögrékre, önkiszolgáló kávéautomatára, illetve egy új eljárást a tejforralásra, melyek közül kettőt már meg is kapott. Ezen kívül a Coca 2005 utolsó negyedévében kilenc beadvánnyal próbálja levédeni a Far Coast kávémárkát, kávéörlőt, gyümölcsös teát és egyéb termékeket magában foglaló csoportot.
Mary E. Minnick, a Coca-Cola globális marketing-elnöke a tavaly december 7-i New York-i elemzői konferencián már megpendített egy lehetséges új, a meleg italok piacára történő terjeszkedést, Far Coast márkanév alatt. A tervek szerint a márkát négy országban indítanák el, melyet idén valószínűleg egy nagy volumenű kampány keretében fogják marketingelni.
"Ahhoz hogy jó kávét készítsünk, szükség van egy jó baristára (egy profi kávékészítőre), ezért kifejlesztettünk egy költséghatékony technológiát, melynek segítségével mindig tökéletes presszót, lattét, teát készíthetünk.
A márka elindításával a Coca megelőzné a PepsiCo-t, hiszen az nem lépett be még a forró italok piacára. A kávét éttermekben, kávézókban és kioszkokban árusítanák. Ezen kívül azok az irodák, ahol már van Coca-Cola üdítőautomata, egyfajta logisztikai hátteret is nyújtanának a készülő új márka számára, írja az MSNBC.

Piaci szakértők szerint a társaságnak nagyon kemény dió lesz betörni a teljesen telített kávépiacra, ám az üdítőautomatáik biztos bázisa lehet a siker kulcsa. A Starbucks azonban elég számottevő helyzeti előnnyel rendelkezik, hiszen az amerikai kávéfogyasztás 7 százalékát adják, és világszerte több mint 8500 egységgel rendelkeznek.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Coca bejelentette, hogy 2006 folyamán kávés-üdítőitalt dob piacra Coca-Cola Blak néven a világ számos pontján. Az új, a klasszikus kóla és kávékivonatok keverékéből készült italt januárban vezetik be Franciaországban, hamarabb, mint az Egyesült Államokban.
A Coke szóvivője szerint a Blak termék közepes kalóriatartalmú ital, mely hasonló a 2004. áprilisban piacra dobott Coca-Cola C2 termékhez. A C2 fele annyi cukrot, kalóriát és szénhidrátot tartalmaz, mint a hagyományos kóla. Az új termék összetétele és ízvilága a helyi ízlések szerint változhat. Szakértők szerint az egyik járható út a társaság biztos jövője felé az, hogy megszerzi a cukros üdítőitaloktól elfordult fogyasztókat, akik már diétás és egészségesebb alacsony kalóriatartalmú italokat vásárolnak.
Kapcsolódó anyagok:
Kávéval bolondított kólával szédít a Coke