Az új épületrészben a cég 12 új gyártósort indít, továbbá új magasraktárat épített. A beruházáshoz az Új Széchenyi Terv forrásaiból 512 millió forintos támogatást kapott.
Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes az avató ünnepségen hangsúlyozta: a beruházás tanúsítja Veszprém törekvését, hogy kiemelkedjen a térségből, és ne csak országos, hanem közép-európai jelentőségű várossá váljon, ismert legyen kulturális és tudományos élete, szolgáltatásai és ipara által is.
A fejlesztésnek köszönhetően 150 családban erősödik meg a hit, hogy munkával lehet előrejutni, az érdemek alapján lehet boldogulni, és a minőségi munkának megvan a honoráriuma itt Veszprémben és az országban is - szögezte le Navracsics Tibor.
Az itteni szövetség a nemzetközi partnerekkel reményeink szerint országos szinten is folytatódni fog - jelentette ki a közigazgatási és igazságügyi miniszter.
Bernhard Klumpp, a Continental Automotive passzív biztonsági rendszerek üzletágvezetője elmondta: Veszprémben különböző szenzorokat gyártanak; a veszprémi a szenzorgyártás európai fejlesztési központja, ebben a gyárban fejlesztik és tesztelik az elektromos fékrendszereket, valamint itt készülnek a Continental mérnöki szolgáltatásainak szoftverfejlesztései.
A veszprémi gyárat 1993-ban alapították, a kerékszenzorok fejlesztését 1997-ben kezdték el. 2000-ben szoftverfejlesztéssel bővítették a tevékenységet, egy évvel később szenzorfejlesztési központ lett, majd 2009-ben tesztpályát nyitottak, ahol az elektromos fékeket tesztelik. 2010-ben a Pannon Egyetemmel mesterképzést indítottak - tekintett vissza az igazgató.
2013 óta pozíciójelző szenzorokat és intelligens akkumulátor szenzorokat is gyártanak Veszprémben; jövőre pedig megkezdik a tehergépjárművekbe való szenzorok gyártását is - jelentette be.
Kai-Uwe Walther, a Continental gyár ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy az új épületrészben 12 gyártósor indul, 152 új munkahellyel. Hat hónap alatt építették fel a 490 négyzetméteres magasraktárat, a 820 négyzetméteres üzemcsarnokot és a 1100 négyzetméteres irodát.
Az igazgató megjegyezte: a bürokrácia ugyanaz Magyarországon, mint Németországban, de az engedélyek beszerzésében a helyi önkormányzat sok támogatást nyújtott.
A több mint 1400 főt foglalkoztató veszprémi vállalat menetbiztonsági rendszerek részegységeit gyártja, kutató-fejlesztő központjában több mint 250 fejlesztőmérnök dolgozik az elektronikus vezérlésű fékrendszerek fejlesztésében.
A Continental 46 országban 167 ezer főt foglalkoztat, 2011. évi 30,5 milliárd eurós árbevételével a világ vezető autóipari beszállítóinak egyike. Magyarországon öt vállalattal és hét telephellyel rendelkezik, több mint hatezer embernek ad munkát.
MTI