3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kereskedelmi csatornák különösebb meglepetés nélkül hozták a múlt hetet, az M1 azonban sok nézőt szerzett az Eurovíziós Dalverseny magyar selejtezőjével. Igaz, így sem tudta a nagy kereskedelmi csatornákat megelőzni.

Három program volt érdekes a nézettségi versenyt tekintve a múlt héten. A TV2 új műsorrenddel jelentkezett szerdán, először debütált hétköznapon a nálunk Sherlock és Watson néven futó, eredetileg Elementary címet kapó sorozat (a premier a múlt hét végén volt). A csatorna a Doktor House után szeretne egy megbízható sorozatot a hét derekára, ezt pedig még Hajdú Péterrel is megtámogatták, hiszen a krimi után a Frizbi került adásba. Az első hetek számai nem voltak rosszak, hiszen versenyben volt a sorozat az RTL török szériájával, a Szulejmánnal.

Remekül sikerült az Amerikában Arrow, míg az RTL Klubon A zöld íjász címen futó sorozat debütálása, a dupla részes premier volt a legnézettebb műsor a héten a kereskedelmileg fontos célcsoportban. A közel 40 százalékos közönségarány különösen figyelemre méltó, hiszen az elmúlt időszakban csupán az RTL Klub néhány sajátgyártású műsora ért el ilyen, vagy ennél jobb mutatót.

Kíváncsian vártuk azt is, hogy a tavalyi sikerét jócskán túlszárnyalva tud-e estét nyerni az M1 válogatója, A Dal. Az Eurovíziós Dalverseny magyar selejtezőjeként jellemezhető műsor nem volt rossz, de elsöprőnek semmiképp sem nevezhető. Más kérdés, hogy 10 százalék feletti nézettséget produkáló műsorral nem találkozunk túl gyakran a közszolgálati csatornán.

Az ötödik héten összességében főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) nem változott számottevően a két nagy csatorna közötti különbség. Míg az RTL Klub műsorait némileg többen nézték, és átlagosan a tévénézők 24,3 százalékát kötötte le a csatorna, addig a TV2-t a készülékek előtt ülők 18,4 százaléka követte. A harmadik helyen ezúttal az M1 (5,3% SHR) futott be, elsősorban a hétvégi erős nézettség révén. Az RTL csatornái szorosan együtt masíroztak a héten, a Cool (4,8% SHR) és a F+ (4,1% SHR) is az elmúlt időszak átlagait inkább felülmúlják. Nem tudott javítani a sereghajtó, a Viasat 3 (3,9% SHR) továbbra sem tud elrugaszkodni.

Hétköznapokon az RTL Klub ismét verhetetlen volt, a kora esti időszakig töretlen a népszerűsége. Ezt követően ugyanakkor időnként szoros volt a küzdelem. Hétfőn például a Csont nélkül egálban volt az NCIS-szel, ám a Főnöknek már nem sikerült ugyanez az NCIS: Los Angeles ellenében. Kedden a Castles jól szerepelt, igaz a TV2-n vetített Bad Boys ellen, ami viszont az elmúlt hetek filmválasztása után mégis nagyon jó volt. Szerdán az RTL Klub új török sorozata, a Szulejmán, ismét a csatorna átlaga alatt teljesített, pedig a konkurens adón vetített Sherlock és Watson sem remekelt.

Csütörtökön gyengén szerepelt a TV2 esti filmje, igaz a Gyilkos cápa sem volt erős. Pénteken a már említett Arrow (A zöld íjász) sokkolta a számokat megnézőket. Szombaton az RTL Klub újabb sorozatot tűzött műsorra, a XIII - Az összeesküvés címűt, amely azonban nem érte el a csatorna átlagos számait. Vasárnap mindkét csatorna jól szerepelt, igaz ez sima RTL Klub győzelmet jelentett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!