3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A köztévé a fiatalabb korosztályt tekintve a múlt héten sem tudott tömegeket megmozgatni, ez alól azonban kivételt jelentett a szombati válogatott mérkőzés, amely az adott időszakban a legnézettebb műsor volt.

A magyar labdarúgó válogatott megítélése az utóbbi időben meglehetősen változó volt, egy-egy kudarc után, mint például az elhíresült hollandok elleni 8-1, komoly mélypontra került, míg néhány ígéretes részsiker – ami alatt gyengébb válogatottak magabiztos legyőzését kell érteni – után pedig a közvélemény szimpátiája is erősebb volt. A csapat Dárdai Pál vezetésével ugyan korántsem játszott szemet gyönyörködtetően, de legalább egy „rendezett sereg” képét kelti. Ez pedig a mostani ínséges évtizedekben már ajándék. Nem véletlen, hogy a rajongók egyre nagyobb számban állnak ki a csapatért, vagy hogy egy furcsa szóviccel éljünk, ülnek le a nemzeti tizenegyért. A hétvégi idegenbeli mérkőzésen ugyanis kisszámú szurkoló tartott a csapattal, sokan nézték viszont a tévében az összecsapást.


A kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ugyanis a képernyők előtt ülők 21,2 százaléka nézte a mérkőzést, ami nagyjából 201 ezer nézőt jelentett. A teljes lakosságot tekintve ettől hajszálnyival elmaradt a közönségarány, az 20,8 százalék lett, ami 585 ezer nézőt takar. Mivel csupán néhány nappal a válogatott meccs előtt volt, így érdekes összevetni az egy héttel korábbi BL-döntővel a számokat, ahol az egyik oldalon Messi, Neymar, vagy Iniesta, míg a másikon Buffon, Tevez és Pogba szerepelt. (Akárhogy is nézzük, azért nem ugyanaz a névsor, mint amikor Gera, Dzudzsák illetve Eremenko lépett pályára.) A névsor ellenére a válogatottra többen voltak kíváncsiak. A kereskedelmi célcsoportban a BL-döntő ugyanis csak 12,9 százalékos átlagos közönségarányt ért el, ez pedig 185 ezer nézőt jelentett akkor. Hasonló a helyzet, ha a teljes lakosságnál vizsgáljuk a számokat.

Érdemes azonban azt is hangsúlyozni, hogy a köztévének nagyjából ennyivel be is kellett érnie, a szombati kiugró teljesítményen kívül ugyanis nem tudtak említésre méltót felmutatni.

A hét legnézettebb műsora címet ezúttal is más-más programnak adhatnánk át attól függően, hogy milyen célcsoportot nézünk. Azt ugyanakkor érdemes leszögezni, hogy mind a kereskedelmi célcsoportban legnézettebb Dr. Csont, mind a teljes lakosságban diadalmaskodó Barátok közt az RTL Klubon volt látható. Az ének iskolájának végével ugyanis jelen pillanatban nincs jelentős erőt képviselő műsora a TV2-nek, a legtöbben a csatorna híradóját, a Naplót nézték. A TV2 számára az esti időszak (19-23 óra között), illetve a már emlegetett kereskedelmi célcsoport komoly kudarcélménnyel járt.

A TV2 persze még így is kapaszkodhat egy utolsó "statisztikai" szalmaszálba. A teljes lakosság körében, egész napot vizsgálva ugyanis fej-fej mellett végzett az RTL Klub és a TV2. Egy délelőtti vagy kora délutáni szappanopera előtt ülő nyugdíjas persze a hirdetők szemében nem ugyanazt képviseli mint egy aktív, magas jövedelemmel rendelkező néző.


A mögöttünk hagyott héten tehát minden estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL, amelyet a képernyők előtt ülők 18,4 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 8,9 százaléka követte. A Cool ismét átugrotta a 7 százalékos szintet (7,1% SHR), így lecsúszott a képzeletbeli dobogóról a F+ (6,8% SHR). A Duna és Viasat3 meglehetősen hasonló számokat hoztak, előbbi 3,9, utóbbi 3,7 százalékos közönségarányt ért el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!