A Microsoft Windows 95 elnevezésű operációs rendszerének megjelenésével egyszerre 1995-ben létrehozott Microsoft Network (MSN) elsősorban egy online terméktámogatási oldalként mutatkozott be, amely tartalom- és elektronikus levelezési szolgáltatások mellett hírportállá nőtte ki magát.
A világ hatodik leglátogatottabb honlapja a hangsúlyos kék hátteret és az apróbetűs címszavaktól hemzsegő menüpontokat hagyja el, amelyek több mint egy évtizeden keresztül voltak a honlap legfőbb stílusjegyei - olvasható a Yahoo hírportálján.
Az MSN új lapja sokkal átláthatóbb fehér háttérrel, és egyszerű, színes hivatkozásokkal vezet az olyan fontosabb kategóriákhoz, mint a hírek, szórakozás, sport, pénz és az életstílus. A portál legfontosabb funkcióját azonban még most is a hírek adják, amelyek az oldalon nagy címszavakkal és fényképekkel illusztrálva jelennek meg.
Az MSN-en megjelenő legkeresettebb híreket az oldal szerkesztői a Bing keresőmotorral összekapcsolt szoftverrel válogathatják le, a többi cikket pedig az olvasó földrajzi helyzete, illetve a böngészési szokásai alapján mazsolázza ki a portál. A Microsoft online szolgáltatásai jelenleg veszteségesek, mivel a reklámbevételek már nem fedezik a Google keresőmotorjával való rivalizálásba fektetett költségeket.
Scott Moore, az amerikai MSN vezetője szerint a megújuló portál legfőbb feladata, hogy a Bing részesedését növelje. A Microsoft júniusban elindított keresője a Google és a Yahoo után jóval lemaradva a harmadik helyen áll az internetes keresőprogramok versenyében.
A keresőprogramok közötti harc júliusban kétszereplőssé vált, miután a Microsoft és a Yahoo bejelentette, hogy a jövőben a Yahoo honlapjain is a Bing technológiáját használják.
Az MSN átdolgozott külseje alapján arra lehet következtetni, hogy a Microsoft inkább együttműködésre, mintsem rivalizálásra törekszik a többi népszerű honlappal. A tesztverziót egyelőre csak néhány amerikai felhasználó próbálhatja ki, a hivatalos bemutatóra várhatóan 2010 tavasza előtt nem kerül sor.
MTI/Menedzsment Fórum