A Facebook vezére elismerte, hogy a közösségi médiában számottevő a hamis hírek aránya. Mindezek hatását pedig a vállalatnál alábecsülték. Mark Zuckenberg szerint ugyanakkor a tavalyi elnökválasztás során látszódott, hogy a kamu hírek is befolyásolják az embereket. Arról nem is beszélve, hogy a dezinformációkat orosz érdekeltségűek hirdetésvásárlásokkal segítették.
Zuckerberg szerdán egy posztban arra utalt, a választások után talán elhamarkodottan mondta azt, hogy a Facebookon megjelent valótlan hírek nem voltak hatással a választások eredményére. Hozzátette, a szabályozás elutasítása nem volt helyénvaló, és sajnálja ezt. Szerinte bebizonyosodott, ez túl fontos kérdés, hogy ne foglalkozzunk vele.
A fellegekben érezhetik majd magukat a Facebook dolgozói
Zuckerber részben az elnök tegnapi Twitter üzenetére reagált, aki azon siránkozott, hogy a Facebook mennyire ellenségesen kezelte őt. Mark Zuckerberg szerint nehéz igazságot tenni, hiszen miközben a megválasztott elnök boszorkányüldözést emleket, a liberálisok éppen amiatt támadják a Facebookot, mert szabad utat engedtek a valótlan állításoknak, ezzel támogatva Trump megválasztását.
Az utóbbi időben egyébként a Facebook kommunikációja alaposan megváltozott az elnökválasztás körüli időszakhoz képest. Erre példa, hogy a Facebook képviselői kongresszusi meghallgatáson elismerték, a közösségi oldaltól egy rejtélyes orosz cég 100 ezer dollár értékben vásárolt hirdetéseket az amerikai elnökválasztási kampányban. A hirdetések politikai témájúak voltak, néha név szerint is említették Donald Trumpot és Hillary Clintont, és amerikai felhasználóknál jelenítették meg őket, politikai érdeklődés szerint célozva. Bár az összeg a teljes elnöki kampányhoz képest meglehetősen alacsony, az amerikai törvények egyértelműen tiltják a külföldiek számára a választások bármilyen befolyásolását. Fellángolt arról is a vita, hogy ez bizonyíték lehet-e a Trump-stáb és az oroszok kapcsolatára.
mfor.hu