2016. július 26. 03:19

A mögöttünk hagyott héten is egy sportműsor, a magyarországi Forma-1-es verseny volt, amelynek nézettsége vetekedni tudott a legnépszerűbb RTL-es műsorokéval.

Ahogy egy héten korábban már megjegyeztük, a nyári szünet érződik a tévés nézettségi számokon. Ez a 29. heti adatokon is látszódott, hiszen a legkedveltebb műsorok nézettsége is számottevően elmaradt az év más periódusaiban megszokottaktól. Ugyanakkor a legnézettebb öt műsorban továbbra is az RTL Klub programjait találhattuk, csupán egyetlen kakukktojás volt.

Ők a legjobban kereső celebek

Ezúttal is egy sportműsor, a hétvégén Magyarországon rendezett Forma-1-es verseny tudott a legnézettebb tévéműsorok közé kerülni. A többi futamnál általában nagyobb érdeklődést kiváltó mogyoródi verseny egyébként nem hozott kirívóan magas számokat. A teljes lakosság körében 707 ezer nézőt mért a Nielsen, míg a 18-49 év közöttiek esetében 288 ezer nézővel büszkélkedhetett a nagydíj. Utóbbi kategóriában ezáltal majdnem a hét legnézettebb műsora lett a Hamilton győzelmét hozó versengés.

Érdekesség, hogy a Ferencváros gyalázatos teljesítményét és kiesését hozó BL-selejtező mérkőzése is a legjobb 20 műsor közé került a kereskedelmi célcsoportban. Így az M4 a két műsorával alig maradt le abból a szempontból a TV2-től (a 18-49-es korcsoportban), hogy a kereskedelmi tévé csupán három programjával volt az élbolyban.

A kereskedelmi célcsoportban a Viasat3 büszkélkedett még a mezőny elején szereplő darabbal, hiszen a Másnaposok című filmmel a vasárnap esti műsoridőben „tényező tudott lenni”. Ha pedig elkalandoztunk a középmezőny tagjai felé, akkor érdemes megnézni, hogyan folytatta a Mozi + az első kiváló hét után. A csatorna a nyitáshoz képest kicsit visszafogottabb volt, de négy esti filmjük a kereskedelmi célcsoportban így is remekelt. Igaz, a F+ ennél eggyel több top50-es mozit tudott műsorra tűzni.

Összefoglalva a 29. hét történéseit, azt láthattuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 16,5 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 9,2 százaléka nézte. A dobogó harmadik fokára a Cool (5,2% SHR) került, míg a Film+ (4,9% SHR) ettől minimálisan maradt el. Ahogy fent említettük, a Viasat3 (4,1% SHR) a Másnaposok révén előrelépett, míg a Duna TV (2,1% SHR) a kereskedelmi célcsoportban ismét nagyon gyenge volt.

mfor.hu