2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A bírálatok ellenére a General Motors továbbra is ki akarja szervezni az Opelnél a termeléshez kapcsolódó egyes részlegeit. A GM európai termelési főnöke, Eric Stevens szerint a társaság a lépéssel a kulcsüzletágra kívánnak összpontosítani.

Stevens az Automobilwoche című német szaklapnak elmondta: a bochumi üzemben már megkezdődött például a logisztika, a szállítás, a tengelygyártás területein a lehetséges külső cégek, beszállítók felkutatása. Az Opel bochumi gyárában 1200 munkahely került veszélybe a 7 ezerből, elsősorban azért, mert jelentős a gyártási többletkapacitás az Astra és a Zafira modelleknél - írta egy hete az Automobilwoche.

A lap értesülése szerint Carl-Peter Forster, az anyavállalat, a General Motors európai elnöke már 2007 elején le akarja állíttatni a harmadik műszakot két gyárban, Antwerpenben és Bochumban, a harmadik Astra üzemben, az angliai Ellesmere Portban már májusban jelezték, hogy augusztustól 950 munkahelyet megszűntetnek.

A három gyár mellett a lengyelországi Gliwicében és a svédországi Trolhaettenben lévő Opel üzem is pályázik a 2009-től várható új Astrák gyártására, de ehhez csak három gyárra lesz szükség az ötből, ami 2010-től további bezárásokat jelent. A lap értesülése szerint összesen hat európai GM-gyár bezárása jöhet szóba 2015-ben.

Az Opelnél 2004 végén azt közölték, hogy közel tízezer munkahelyet szüntetnek meg a németországi autógyárakban az elkövetkező két évben, de akkor nem beszéltek üzembezárásról. A General Motors Európában 11 gyártó és összeszerelő üzemben több mint 60 ezer embert foglalkoztat, körülbelül a felét Németországban alkalmazza, de a detroiti autóóriás 1999 óta nem nyereséges Európában. A takarékossági intézkedés a németországi gyártó helyeken kívül érinti a belgiumi Antwerpent, a spanyolországi Zaragozát, a svédországi Trollhaettent és a nagy-britanniai Ellesmere Portot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!