"A bejelentett megállapodások a legfontosabb alkatrészek beszállítóinak számát a felére csökkentik" - mondta Gabriele Gutscher, a Ford szóvivője. "A megegyezések értelmében nagyobb volumenű, hosszú távú szerződésekért cserébe új technológiákat kapunk majd" - tette hozzá.
[ajanlo=538][igazitas=right/]A szóvivő elmondta, hogy a céggel a partnerek közül végül a svéd Autoliv, a Delphi, a Johnson Controls, a Lear, a kanadai Magna International, a Visteon és a japán Yazaki szerződött - írja a Bloomberg. Az üzlet 35 milliárd dollár értékű alkatrészt érint, ennyit költ ugyanis a Ford húsz legfontosabb alkotóelemére, többek között ülésekre, gumiabroncsokra és lökhárítókra - mondta el korábban Tony Brown, a cég globális eladási részlegének alelnöke a Wall Street Journalnak. A régi-új partnerek a Ford, a Lincoln, a Mercury, valamint a társaság európai és ázsiai részlegei, a Jaguar, a Volvo és a Mazda számára is szállítanak majd.
A Ford az utóbbi időben nagyszabású újraszerveződésbe kezdett. A szeptember 21-én a kanadai szakszervezettel megkötött szerződés lehetővé teszi számára, hogy - szintén költségcsökkentő programjának részeként - több üzemet bezárjon, valamint elbocsásson mintegy 1100 alkalmazottat 2008-ig - írta korábban az mfor.hu.
A General Motors (GM) egy hete számolt be költségcsökkentési tervéről, mely szintén elsősorban a beszállítókkal történő együttműködésének változtatásán alapszik. A cég piaci adatok alapján rangsorolja partnereit, majd ez alapján határozza meg a velük való együttműködés pontos pénzügyi részleteit.