Dobos Tímea, a miskolci polgármesteri hivatal szóvivője közölte: a közgyűlés csütörtökön jóváhagyta a "Miskolc városi villamosvasút fejlesztése - az Európai Unió támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében" megvalósuló nagyprojektet. A Zöld Nyíl elnevezésű projektnek ez immár a negyedik járműtendere volt, az eddigi pályázatokat az olasz AnsaldoBreda S.p.A. nyerte meg, de a döntést eddig minduntalan megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
A legutóbb, május 25-én, az EU hivatalos lapjában megjelent tender győztese is az olasz cég volt, a második legkedvezőbb ajánlatot tevő a spanyol CAF volt; ugyanakkor az S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A. Arad, a Solaris Bus and Coach SA. és a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. ajánlatát érvénytelenné nyilvánították - emlékeztetett a szóvivő.
Az eredményhirdetést követően a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Ganz-Skoda, valamint a Solaris Bus & Coach S.A., a spanyol járműgyártó pedig előzetes vitarendezési kérelmet kért, majd a későbbiekben szintén jogorvoslati kérelmet nyújtott be.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a Solaris és a CAF jogorvoslati kérelmét elutasította, a Skoda kérelmének azonban részben helyt adott, ennek tudatában a bírálati szakaszt újra nyitották. Érvényes ajánlatot tett a Ganz–Skoda, az Ansaldobreda, a CAF, érvénytelen volt az ajánlata az ASTRA-nak és a Solarisnak.
A közgyűlés által kihirdetett eredmény alapján a közbeszerzési eljárás eredményesen zárult, az összességében legelőnyösebb ajánlatot az AnsaldoBreda előtt a magyar-cseh társaság tette, ez a cég gyárthatja Miskolc új villamosait. Ugyanakkor november 23-án a CAF jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, az eljárás várhatóan a napokban indul meg - közölte a szóvivő.
A miskolci önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. 31 új villamos szállítására és a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokra írt ki közbeszerzési pályázatot. Miskolcon zömmel uniós forrásból, mintegy 40 milliárd forintból fejlesztik a villamosközlekedést.
A Zöld nyíl elnevezésű projekt révén 9,6 kilométer hosszúságban megújult a villamospálya a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbították a Felső-Majláthig. A pálya átépítése és meghosszabbítása tavaly májusban kezdődött, a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium nyerte pályázaton, a kivitelezést az év végére kell befejeznie a társaságnak.
MTI