3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar-cseh érdekeltségű Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. gyárthatja Miskolc új villamosait, a 31 járművet zömmel uniós forrásból vásárolja meg a borsodi megyeszékhely - erről döntött csütörtöki rendkívüli ülésén Miskolc közgyűlése, a döntés ellen ugyanakkor jogorvoslati kérelmet nyújtott be egy vesztes társaság.

Dobos Tímea, a miskolci polgármesteri hivatal szóvivője közölte: a közgyűlés csütörtökön jóváhagyta a "Miskolc városi villamosvasút fejlesztése - az Európai Unió támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében" megvalósuló nagyprojektet. A Zöld Nyíl elnevezésű projektnek ez immár a negyedik járműtendere volt, az eddigi pályázatokat az olasz AnsaldoBreda S.p.A. nyerte meg, de a döntést eddig minduntalan megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
 
 
A legutóbb, május 25-én, az EU hivatalos lapjában megjelent tender győztese is az olasz cég volt, a második legkedvezőbb ajánlatot tevő a spanyol CAF volt; ugyanakkor az S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A. Arad, a Solaris Bus and Coach SA. és a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. ajánlatát érvénytelenné nyilvánították - emlékeztetett a szóvivő.

Az eredményhirdetést követően a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Ganz-Skoda, valamint a Solaris Bus & Coach S.A., a spanyol járműgyártó pedig előzetes vitarendezési kérelmet kért, majd a későbbiekben szintén jogorvoslati kérelmet nyújtott be. 

A Közbeszerzési Döntőbizottság a Solaris és a CAF jogorvoslati kérelmét elutasította, a Skoda kérelmének azonban részben helyt adott, ennek tudatában a bírálati szakaszt újra nyitották. Érvényes ajánlatot tett a Ganz–Skoda, az Ansaldobreda, a CAF, érvénytelen volt az ajánlata az ASTRA-nak és a Solarisnak.

A közgyűlés által kihirdetett eredmény alapján a közbeszerzési eljárás eredményesen zárult, az összességében legelőnyösebb ajánlatot az AnsaldoBreda előtt a magyar-cseh társaság tette, ez a cég gyárthatja Miskolc új villamosait. Ugyanakkor november 23-án a CAF jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, az eljárás várhatóan a napokban indul meg - közölte a szóvivő.
 

A miskolci önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. 31 új villamos szállítására és a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokra írt ki közbeszerzési pályázatot. Miskolcon zömmel uniós forrásból, mintegy 40 milliárd forintból fejlesztik a villamosközlekedést.

A Zöld nyíl elnevezésű projekt révén 9,6 kilométer hosszúságban megújult a villamospálya a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbították a Felső-Majláthig. A pálya átépítése és meghosszabbítása tavaly májusban kezdődött, a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát a Colas-Alterra Zrt., a Colas út Zrt., a WIS Zrt. és a Pentavia Kft. alkotta Zöld nyíl 2009 konzorcium nyerte pályázaton, a kivitelezést az év végére kell befejeznie a társaságnak.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!