A beszámolók nem szólnak arról, mennyit fizet a National Blue Star a koreai cégért. Az ügylettel ugyanakkor pont került a Ssangyong 1999 decemberében elindított átszervezési programjára. A vállalat 2000-ben vált le a korábbi Daewoo csoportról, amely összeroppant a 80 milliárd dollárt elérő adósságteher alatt. A hitelezők 1,1 milliárd dollár értékű adósság-részvénycsere során szereztek ellenőrző részesedést a Ssangyongban.
A mostani tranzakció után kizárólag a Kia-t is gyártó Hyundai marad koreai kézben, miután az elmúlt időszakban a két legnagyobb autógyártó a Daewoo az amerikai GM, a Samsung autógyártó részlege pedig a francia Renault ellenőrzése alá került.
Kapcsolódó anyagok
Újabb koreai cégre vetett szemet a GM
A General Motorst helyett kínaiaké lett a koreai autógyár
A hitelezők a negyedik legnagyobb koreai autógyártót a Ssangyong részvényeit az elsőszámú kínai vegyipari vállalatnak adtak el. Az autógyár részvényei iránt a korábbi hírek szerint komolyan érdeklődött a General Motors is.