A Google Checkoutnak elnevezett szoftver a cég legfőbb bevételi forrását, a reklámfelületet hivatott növelni - írja a BBC News. A több mint egy évig fejlesztett szolgáltatás eleinte csak az Egyesült Államokban lesz elérhető.
A felhasználók létrehoznak egy hozzáférést, ahová minden szükséges információt (például név, cím, hitelkártyaszám) feltölthetnek, majd a Google felületein megjelenő kereskedők hirdetéseire kattintva vásárolhatnak. Minden reklámra költött dollárért a kereskedők tíz dollár kedvezményt kapnak az eljárási költségeknél.
Saját hirdetőjével versenyez a Google
Az újítással a Google egyik legnagyobb hirdetőjével, az eBay-jel kezd konkurálni. Ennek az aukcióház részvényei látták kárát, ugyanis értékük 7 százalékkal csökkent az elmúlt héten. Megelőző csapásként az eBay a Google legnagyobb riválisával, a Yahoo-val írt alá megállapodást, melynek értelmében a Yahoo lesz az eBay weblapjainak reklámszolgáltatója, a netes médiaóriás pedig a PayPalt (az eBay online fizetési szolgáltatását) fogja használni szolgáltatásaihoz.