Óriási pánikot okozott a Havas reklámügynökség vezetői és befektetői körében az Intel azon bejelentése, hogy felülvizsgálják marketing-stratégiájukat és esetleg új médiacéget bíznak meg jövőre.
Az elemzői kommentárok szerint a francia Havas számára létfontosságú lenne megtartani az Intelt, hiszen a chipgyártó a cég harmadik legnagyobb ügyfele, az ügynökségnél évente 300 millió dollárt költenek, amely a forgalom 3 százalékát teszi ki.
Az újabb nagy ügyfél elvesztéséről felröppent hír különösen rosszul hat annak fényében, hogy a közelmúltban a Havas lemaradt a Grey Global felvásárlásáról. A világ hatodik legnagyobb cége számára a Grey kitűnő akvizíciós célpontnak tűnt: amellett, hogy piacaik remekül kiegészítették volna egymást, létfontosságú óriásügyfelek kerülhettek volna a Havashoz.
A francia ügynökség pozícióinak folyamatos romlása nyomán több elemző előrevetíti annak lehetőségét, hogy a cég az erős piaci versenyben nem fog tudni megállni saját lábán, s mivel számára megfelelő felvásárlási célpont jelenleg nincs a piacon, ő maga válhat akvizíciós célponttá.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A brit WPP nyerte el a Grey kezét
Megvenné amerikai konkurensét a Havas
Új ügyfelei fognak segíteni a Havasnak
A Havas újabb fontos partnert veszíthet
Óriási pánikot okozott a Havas reklámügynökség vezetői és befektetői körében az Intel azon bejelentése, hogy felülvizsgálják a marketing stratégiájukat és esetleg új médiacéget bíznak meg jövőre.