2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tovább növelték piaci részesedésüket a diszkontok és a szupermarketek Magyarországon – terjeszkedésük kárvallottjai elsősorban a kisboltok.

Tovább koncentrálódtak az élelmiszerek beszerzési helyei Magyarországon 2008. december és 2009. szeptember között a Nielsen piackutató intézet mfor.hu-hoz eljuttatott felmérése szerint.

10 százalék alatt a kisboltok

Ezt jelzi, hogy a főleg szupermarketeket és diszkontokat (például Lidl, Aldi, Penny) magában foglaló, 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése (a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalmát tekintve - a szerk.) 31-ről 33 százalékra emelkedett.

Ezt a két százalékot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el, amelyek részesedése 9 százalékra esett vissza az egy évvel korábbi 11 százalékról.

A 2500 négyzetméter feletti hipermarketek részaránya 31 százalék maradt, s nem változott az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve kilenc százalékos részesedése sem.  

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma a mennyiséget tekintve összességében stagnált, értékben viszont 3 százalékkal emelkedett 2008. december és 2009. szeptembere között az előző év hasonló időszakához képest a 90 termékcsoportot tekintve. Igaz, a növekedés üteme lassult.

Értékben átlag feletti bővülést produkáltak a húskészítmények, az ásványvizek, a kávék, az édes kekszek és a gyümölcsjoghurtok. Értékben átlag felett és mennyiségben is emelkedett az ásványvizek, az édes kekszek, a kutyaeledelek és a margarinok kiskereskedelmi eladása a nagy forgalmú kategóriák közül.

Felfutottak az energiaitalok

Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból, mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal, emellett igen pozitívan alakultak a trend például a zöldségkonzervrk, rizsek, fűszerek, kakaóporok és savanyúságok esetében.

A Nielsen által mért élelmiszer-kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1300 milliárd forintot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!