A Trend gazdasági hetilap szerint a korábban is legesélyesebbnek tartott Rail Cargo Austria - az Österreichische Bundesbahn (ÖBB) leányvállalata - szlovák pénzügyi partnerével, a J&T Finance Grouppal együtt 13,1 milliárd koronát (88 milliárd forintot) ajánlott a szlovák cégért. A jelenleg érvényes pályahasználati díjat is hozzászámolva a vételár 13,8 milliárd korona, a díj azonban emelkedhet.
A Cargo Central Europe, amely az amerikai Rail World Holdingból, a MID Europa Partnersből és a szlovák Penta pénzügyi csoportból áll, 12,4 milliárd koronát kínált pályahasználati díj nélkül.
Végül a Carpatian Cargo, amely a MÁV Cargóból és a szlovák Slávia Capital Group pénzügyi csoportból áll, mindössze 7,6 milliárd koronás vételárral rukkolt elő szintén pályahasználati díj nélkül. A vételár nagysága döntő szerepet játszik, mivel ez adja az ajánlat súlyának 85 százalékát, míg a szakértelem és a tapasztalat csupán 15 százalékkal esik latba.
A szlovák közlekedési és távközlési miniszter szerint a ZSSK Cargo vagyona, beleértve a követeléseit és a szellemi értéket is, mintegy 21,7 milliárd koronára rúg - számol be a Napi Gazdaság.