2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lapértesülések szerint a MÁV Cargo ajánlata a legalacsonyabb, az osztrák vasúté pedig a legmagasabb a ZSSK Cargo szlovák vasúti teherfuvarozóra tett kötelező vételi ajánlatok közül - írja a Napi Gazdaság.

A Trend gazdasági hetilap szerint a korábban is legesélyesebbnek tartott Rail Cargo Austria - az Österreichische Bundesbahn (ÖBB) leányvállalata - szlovák pénzügyi partnerével, a J&T Finance Grouppal együtt 13,1 milliárd koronát (88 milliárd forintot) ajánlott a szlovák cégért. A jelenleg érvényes pályahasználati díjat is hozzászámolva a vételár 13,8 milliárd korona, a díj azonban emelkedhet.

A Cargo Central Europe, amely az amerikai Rail World Holdingból, a MID Europa Partnersből és a szlovák Penta pénzügyi csoportból áll, 12,4 milliárd koronát kínált pályahasználati díj nélkül.

Végül a Carpatian Cargo, amely a MÁV Cargóból és a szlovák Slávia Capital Group pénzügyi csoportból áll, mindössze 7,6 milliárd koronás vételárral rukkolt elő szintén pályahasználati díj nélkül. A vételár nagysága döntő szerepet játszik, mivel ez adja az ajánlat súlyának 85 százalékát, míg a szakértelem és a tapasztalat csupán 15 százalékkal esik latba.

A szlovák közlekedési és távközlési miniszter szerint a ZSSK Cargo vagyona, beleértve a követeléseit és a szellemi értéket is, mintegy 21,7 milliárd koronára rúg - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!