
A 90-es években, mikor a baba fénykorát élte 2 milliárd dolláros hasznot hozott a Mattel számára. Sean McGowen, a BMO Capital Market elemzője szerint az elmúlt néhány évben a gyártó nem vette figyelembe, hogy a fogyasztói oldal, vagyis a gyerekek igénye megváltozott.
A Mattel szerint a Barbie márkanév még ma is egymilliárd dollárt ér, azonban versenytársai egyre nagyobb teret hódítanak maguknak a szőke baba kárára. "A Mattel legnagyobb hibája az, hogy megfeledkezett arról, hogy egy játéknak viccesnek, kreatívnak és szórakoztatónak kell lennie" - mondta Jim Silver, a Toy Wishes magazin főszerkesztője.
Nem mindenki temetné Barbie-tChris Byrne, egy független játékipari elemző szerint viszont a gyerekek nem csak játszanak a játékokkal, hanem nézik őket a mozikban és viselik őket a ruháikon is. "Ennek értelmében a Barbie nem csupán egy baba, hanem évi hárommilliárd dolláros kereskedelmi értékkel bíró márka."
Azonban az eddigi nagy vásárlók szerint, itt az ideje istenhozzádot mondani a plasztik szépségnek - írja az msnbc.