2p

A világ talán leghíresebb babája közel jár az ötvenhez, s úgy tűnik, eljött az ideje, hogy nyugdíjba menjen. Az elmúlt öt évben példátlanul alacsony volt a Barbie babák iránti kereslet.

Az igazi a Matteltől

A 90-es években, mikor a baba fénykorát élte 2 milliárd dolláros hasznot hozott a Mattel számára. Sean McGowen, a BMO Capital Market elemzője szerint az elmúlt néhány évben a gyártó nem vette figyelembe, hogy a fogyasztói oldal, vagyis a gyerekek igénye megváltozott.

A Mattel szerint a Barbie márkanév még ma is egymilliárd dollárt ér, azonban versenytársai egyre nagyobb teret hódítanak maguknak a szőke baba kárára. "A Mattel legnagyobb hibája az, hogy megfeledkezett arról, hogy egy játéknak viccesnek, kreatívnak és szórakoztatónak kell lennie" - mondta Jim Silver, a Toy Wishes magazin főszerkesztője.

Nem mindenki temetné Barbie-t

Chris Byrne, egy független játékipari elemző szerint viszont a gyerekek nem csak játszanak a játékokkal, hanem nézik őket a mozikban és viselik őket a ruháikon is. "Ennek értelmében a Barbie nem csupán egy baba, hanem évi hárommilliárd dolláros kereskedelmi értékkel bíró márka."

Azonban az eddigi nagy vásárlók szerint, itt az ideje istenhozzádot mondani a plasztik szépségnek - írja az msnbc.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!