
A pénzszűkében lévő autókereskedők a licensztermékekre - mint például a pólókra - úgy tekintenek, mint profitnövelő forrásra, amely dollármilliókkal emelheti bevételüket kis költségráfordítással - írja az Advertising Age.
A múlt héten a GM a környezetvédők nagy bosszúságára bejelentette, hogy a népszerű Hummer terepjárókat olyan vásárlókhoz juttatják el, akiknek egy évtizedig még biztosan nem lesz jogosítványuk. Az amerikai autógyártó ugyanis megegyezett a McDonalds-szal, hogy a gyorsétterem 42 millió SUV modelljátékot ajándékoz a Happy Meals és a Mighty Kids Meals menük mellé.
A GM nem az egyetlen vállalat, amely ilyen marketingeszközzel él. A BMW 2 és 6 év közti gyermekeknek tervezte a Kids Bike-ot, a Ford Motor Co. pedig Kínában próbálja népszerűsíteni a Land Rovert a többi között egy sportcipővel. A licenszáruk között személyi számítógép is található, ennek a külseje a Magnum sportautójára, a Charger szedánra emlékeztet.
Jelentős marketingeszköz
Phil Bockborn, a Chrysler Group marketingmenedzsere szerint a licensztermék jelentős marketingeszköz, amely arra készteti a vásárlókat, hogy a márkát az életük részévé tegyék.
A GM-promóció első öt napjában a nyolc Hummer modell közül az első kettőből közel 10 milliót ajándékoztak el, néhány üzlet pedig kifogyott a játékokból - közölte Martin Walsh, a Hummer értékesítési igazgatója, aki szerint a reklám határainak a kitágítását jelenti akciójuk.
"Bár a gyermekek még évekig nem vezethetnek, az autómárka-játékok a szüleikre is hatással vannak, emellett márkahűséget tudunk kialakítani a fiatal vásárlókban ezzel a marketinges módszerrel" - vélte Stu Seltzer marketing tanácsadó.