2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg az amerikai General Motors (GM) autógyártónak 3,2 milliárd dolláros vesztesége volt a második negyedévben, addig tavaly a márkát népszerűsítő termékekből közel ugyanennyi értékben adtak el az Egyesült Államokban.

Hummer H1 terepjáró

A pénzszűkében lévő autókereskedők a licensztermékekre - mint például a pólókra - úgy tekintenek, mint profitnövelő forrásra, amely dollármilliókkal emelheti bevételüket kis költségráfordítással - írja az Advertising Age.

A múlt héten a GM a környezetvédők nagy bosszúságára bejelentette, hogy a népszerű Hummer terepjárókat olyan vásárlókhoz juttatják el, akiknek egy évtizedig még biztosan nem lesz jogosítványuk. Az amerikai autógyártó ugyanis megegyezett a McDonalds-szal, hogy a gyorsétterem 42 millió SUV modelljátékot ajándékoz a Happy Meals és a Mighty Kids Meals menük mellé.

A GM nem az egyetlen vállalat, amely ilyen marketingeszközzel él. A BMW 2 és 6 év közti gyermekeknek tervezte a Kids Bike-ot, a Ford Motor Co. pedig Kínában próbálja népszerűsíteni a Land Rovert a többi között egy sportcipővel. A licenszáruk között személyi számítógép is található, ennek a külseje a Magnum sportautójára, a Charger szedánra emlékeztet.

Jelentős marketingeszköz

Phil Bockborn, a Chrysler Group marketingmenedzsere szerint a licensztermék jelentős marketingeszköz, amely arra készteti a vásárlókat, hogy a márkát az életük részévé tegyék.

A GM-promóció első öt napjában a nyolc Hummer modell közül az első kettőből közel 10 milliót ajándékoztak el, néhány üzlet pedig kifogyott a játékokból - közölte Martin Walsh, a Hummer értékesítési igazgatója, aki szerint a reklám határainak a kitágítását jelenti akciójuk.

"Bár a gyermekek még évekig nem vezethetnek, az autómárka-játékok a szüleikre is hatással vannak, emellett márkahűséget tudunk kialakítani a fiatal vásárlókban ezzel a marketinges módszerrel" - vélte Stu Seltzer marketing tanácsadó.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!