2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Porsche német autógyártó cég azt tervezi, hogy csatlakozik az Európai Bizottság keresetéhez a “VW-törvény” néven közismert német törvény ellen, amely biztosítja Alsó-Szászország kormányának vétójogát a Volkswagen döntéseit illetően - jelentette be Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója.

A Porschének 3,3 milliárd eurójába került, hogy a Volkswagen legnagyobb részvényesévé váljon, de Alsó-Szászország kormánynak így is nagyobb befolyása van az autógyártó cégnél - írja az International Herald Tribune.

A Porsche 4,2 milliárd dollárt fizetett a 21,2 százalékos részesedésért múlt ősszel és egy mostani opció során további 3,9 százalék megszerzését tervezi. Alsó-Szászországnak jelenleg 20,75 százalékos részesedése van a cégnél.

A német törvény megakadályozza, hogy bármely részvényes - kivéve az államot - a szavazatoknak több mint 20 százalékát birtokolja. A rendelet eltörlése megnyitná az utat "az ellenségek" előtt a Volkswagenhez, bár a Porsche, miközben folyamatosan növeli érdekeltségét, állítólag pontosan ez ellen küzd. Amennyiben a Porsche részesedése valóban 25,1 százalékra növekszik, összes befektetésének összege el fogja érni a 3,5 milliárd eurót, ezzel pedig már minősített, azaz határozathozatalt megakadályozni képes kisebbségnek fog számítani - ha megszűnik a VW-törvény.

A Volkswagen Németország egyik vezető cége, és bármi is történjék, a cég hosszú harcra számíthat a Porsche hatalmi törekvései miatt. Pedig a felszínen a Porsche terve szinte értelmetlen, mert mint azt az Európai Bíróság szóvivője közölte, a kereset nem nyitott külső felek számára.

Christian Wulff, Alsó-Szászország miniszterelnöke, és nem mellesleg a Volkswagen egyik igazgatója szerint csak a VW-törvény biztosítja a vállalat jövőjét Alsó-Szászországban. Szakértők szerint viszont a VW-törvény nem fogja túlélni a pert az Unió ellen, hiszen ellentétes az EU rendelkezéseivel, melyek szerint minden nagybefektetőt egyenlő jogok illetnek meg. A Volkswagennek tehát fel kell készülnie a törvény utáni időkre, mert semmi nem árthat jobban a cégnek, mint egy elhúzódó pereskedés nyomán kialakuló bizonytalanság. Alsó-Szászország nem erősítette meg, de nem is cáfolta a hírsztelést, hogy jelenlegi 20,75 százalékos részesedését 25,1 százalékra kívánja növelni, márpedig ekkor a tartományé lesz az a bizonyos minőségi kisebbség, amelyért a Porsche harcol.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!