Persze nem hátrány, ha az innováció egy némileg erőteljesebb marketing is támogatja. Legutóbb egy televíziós vetélkedő keretében a játékosok a P&G új fogkrémjének bevezetéséhez készítenek akciótervet, amelyhez a nézők is adhatnak tanácsokat. Legalább ilyen fontos a rejtett marketing profi alkalmazása is. Amikor a P&G kifejlesztette a Whitestrips fogkrémet, hat hónapra felfüggesztette a drága televíziós reklámokat és a teszteléseket az üzletekben, helyette online hirdetéseket vásárolt, valamint viszonteladói körében kampányolt. A szakemberek pedig eközben pontosan mérhették az érdeklődést, és finomíthatták az alkalmazandó marketing-eszközöket - méghozzá kevés költséggel.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
Valójában az újító termékek és a profi marketing sem garantálja, hogy a P&G-t nem kezdik ki ugyanazok a gazdasági folyamatok, amelyeknek a Colgate és az Unilever áldozatul esett. A konkurenciának ráadásul ezután sem kell lehúznia a rolót. "A verseny valóban világszerte egyre élesebb, de megtanultuk, hogy ezekre a válasz mindig gyors és erőteljes kell hogy legyen, ami garantálja, hogy megerősödve kerülünk ki a küzdelemből" - kommentálta az eseményeket a Colgate vezérigazgatója, Reuben Mark a Business Week-nek.
(Menedzsment Fórum)
A Procter and Gamble sarokba szorította riválisait
Nemrég még a Procter and Gamble volt vánszorgó óriáshoz hasonlatos, most viszont - gondosan összeállított termékmixének és erős marketingjének köszönhetően - fürgén halad felfelé, miközben mások nehezen veszik az akadályokat.