A Budapesti Közlekedési Zrt. által kiírt hirdetménnyel indult tárgyalásos eljáráson nyertes konzorcium tagjai a Siemens Aktiengesellschaft, a Siemens Transportation Systems S.A.S., és a Siemens Zrt.
A megbízás magában foglalja a 4-es metróvonal Etele tér-Baross tér közötti 7,4 kilométer hosszú I. szakaszának teljes áramellátását, az üzemvitelt irányító és felügyelő, valamint a 15 szerelvény közlekedéséhez szükséges automatikus vonatvezérlési és biztosító berendezések kiépítését. Emellett a győztesnek ki kell építenie a vonatfelügyeletet ellátó irányító központokat, az állomások hírközlő berendezéseit, a telefonközpontot, a rádiótelefon- és optikai adatátviteli hálózatot, a tűzjelző hálózatot és az energiaellátó központot.
A tenderre pályázott még a nyertesénél alacsonyabb, 107,035 millió eurós árajánlatával az M-Four-U konzorcium, amelynek tagja az Alstom Transport SA., a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt., és a Sagem Magyarország.
A korábbi hírek szerint a 4-es metró Etele tér-Baross tér szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el. A teljes beruházás áfa nélkül 312 milliárd forint, az első szakasz pedig 236 milliárdba kerül majd.