3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A személygépkocsik és terepjárók értékesítése 20,9 százalékkal nőtt Magyarországon 2003-ban az előző évhez képest - tájékoztatta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az egyesület adatai szerint 2003-ban 208.441 személygépkocsit és terepjárót adtak el az országban, szemben a 2002. évi 172.338 darabbal.

A legnagyobb értékesítő, a Suzuki tavaly 19,1 százalékra csökkentette a piaci részesedését a 2002. évi 20,9 százalékról. Tavaly 39.747 darab új Suzuki személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, 10,6 százalékkal, azaz 3.796 darabbal többet, mint 2002-ben.

A második legnagyobb forgalmazó, az Opel 27.043 új gépkocsit adott el, ez 3.783 darabbal több, mint az előző évben, a márka piaci részesedése azonban 13 százalékra mérséklődött a 2002. évi 13,5 százalékról.

Renault gépkocsikból 19.830 fogyott tavaly, 2.832 darabbal több, mint egy évvel korábban. A Renault 9,5 százalékkal részesedett a magyar piacon 2003-ben, szemben az előző évi 9,9 százalékkal.

A Skoda csaknem 33 százalékkal növelte eladásait, 15.204 autót értékesített 2003-ban, ezzel 7,3 százalékra emelkedett a részesedése az előző évi 6,6 százalékról.

A rangsor ötödik helyén a Volkswagen található, ebből a márkából 14.805 darabot adtak el tavaly, egy évvel korábban pedig 13.005-öt. A gyártó piaci részesedése 7,5 százalékról 7,1 százalékra esett vissza.

A korábbi évvel megegyezően 7 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Peugeot 14.579 darab gépkocsit adott el, 20,2 százalékkal többet, mint 2002-ben.

A vezető márkák többségének piacvesztésével szemben a 11.579 autót értékesítő Daewoo tavaly 50,4 százalékkal növelte eladásait, így részesedése 1,1 százalékponttal 5,6 százalékra emelkedett. Emelte piaci részarányát 2003-ban a Ford is: 4,5 százalékról 5 százalékra, amit 36,2 százalékkal több, 10.498 autó eladásával ért el.

A személygépkocsik közül a kis- és az alsóközép kategóriásokból fogyott a legtöbb, 115.967 illetve 55.128 darab. A kisautók eladása 38,8 százalékkal bővült, ezzel szemben az alsóközép-kategóriásoké 1,4 százalékkal mérséklődött az előző évhez képest. A haszongépjárművek közül a 3,5 tonnánál kisebb teherbírásúakból 24.954 darabot adtak el tavaly, míg egy évvel korábban még 29.119-et.

Ezen a kategórián belül a Peugeot 11,2 százalékos piaci részesedésével az élre került, épp csak megelőzve a 2002. évi elsőt, a 11,1 százalékkal rendelkező Renault-t. A Ford 10,6 százalékos részesedésével a harmadik helyre szorult. A Peugeot 2.801 kisteherautót adott el, a Renault 2.761, a Ford 2.634 darabot értékesített.

A 3,5 tonnánál nagyobb teherbírású teherautók és buszok értékesítése mindössze 2,1 százalékkal nőtt, ezekből 6.126 darabot vásároltak 2003-ban, egy évvel korábban pedig 5.998-at ért el. Motorkerékpárokból 7.541 darabot értékesítettek tavaly, ez 6,7 százalékkal, 474-gyel haladja meg a 2002. évi eladásokat. A motorok közül a Suzuki és a Honda a vezető márka, piaci részesedésük 34,3 illetve 21,3 százalék.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!