A legnagyobb értékesítő, a Suzuki tavaly 19,1 százalékra csökkentette a piaci részesedését a 2002. évi 20,9 százalékról. Tavaly 39.747 darab új Suzuki személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, 10,6 százalékkal, azaz 3.796 darabbal többet, mint 2002-ben.
A második legnagyobb forgalmazó, az Opel 27.043 új gépkocsit adott el, ez 3.783 darabbal több, mint az előző évben, a márka piaci részesedése azonban 13 százalékra mérséklődött a 2002. évi 13,5 százalékról.
Renault gépkocsikból 19.830 fogyott tavaly, 2.832 darabbal több, mint egy évvel korábban. A Renault 9,5 százalékkal részesedett a magyar piacon 2003-ben, szemben az előző évi 9,9 százalékkal.
A Skoda csaknem 33 százalékkal növelte eladásait, 15.204 autót értékesített 2003-ban, ezzel 7,3 százalékra emelkedett a részesedése az előző évi 6,6 százalékról.
A rangsor ötödik helyén a Volkswagen található, ebből a márkából 14.805 darabot adtak el tavaly, egy évvel korábban pedig 13.005-öt. A gyártó piaci részesedése 7,5 százalékról 7,1 százalékra esett vissza.
A korábbi évvel megegyezően 7 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Peugeot 14.579 darab gépkocsit adott el, 20,2 százalékkal többet, mint 2002-ben.
A vezető márkák többségének piacvesztésével szemben a 11.579 autót értékesítő Daewoo tavaly 50,4 százalékkal növelte eladásait, így részesedése 1,1 százalékponttal 5,6 százalékra emelkedett. Emelte piaci részarányát 2003-ban a Ford is: 4,5 százalékról 5 százalékra, amit 36,2 százalékkal több, 10.498 autó eladásával ért el.
A személygépkocsik közül a kis- és az alsóközép kategóriásokból fogyott a legtöbb, 115.967 illetve 55.128 darab. A kisautók eladása 38,8 százalékkal bővült, ezzel szemben az alsóközép-kategóriásoké 1,4 százalékkal mérséklődött az előző évhez képest. A haszongépjárművek közül a 3,5 tonnánál kisebb teherbírásúakból 24.954 darabot adtak el tavaly, míg egy évvel korábban még 29.119-et.
Ezen a kategórián belül a Peugeot 11,2 százalékos piaci részesedésével az élre került, épp csak megelőzve a 2002. évi elsőt, a 11,1 százalékkal rendelkező Renault-t. A Ford 10,6 százalékos részesedésével a harmadik helyre szorult. A Peugeot 2.801 kisteherautót adott el, a Renault 2.761, a Ford 2.634 darabot értékesített.
A 3,5 tonnánál nagyobb teherbírású teherautók és buszok értékesítése mindössze 2,1 százalékkal nőtt, ezekből 6.126 darabot vásároltak 2003-ban, egy évvel korábban pedig 5.998-at ért el. Motorkerékpárokból 7.541 darabot értékesítettek tavaly, ez 6,7 százalékkal, 474-gyel haladja meg a 2002. évi eladásokat. A motorok közül a Suzuki és a Honda a vezető márka, piaci részesedésük 34,3 illetve 21,3 százalék.
MTI
A Suzuki piaci részesedése a legnagyobb itthon
A személygépkocsik és terepjárók értékesítése 20,9 százalékkal nőtt Magyarországon 2003-ban az előző évhez képest - tájékoztatta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az egyesület adatai szerint 2003-ban 208.441 személygépkocsit és terepjárót adtak el az országban, szemben a 2002. évi 172.338 darabbal.